لزوم اصلاحات جدی طرح تحول سلامت

حدود سه ماه تا معرفی مجدد وزاری جدید دولت برای گرفتن رای اعتماد از مجلس زمان باقی است و همانطور که روحانی در نشست‌های خبری و سخنان تبلیغاتی‌اش وعده داده بود، احتمال تغییر اعضا و جوان تر شدن کابینه وجود دارد. شاید به همین دلیل از هم اکنون گمانه زنی‌ها در خصوص تغییرات احتمالی کابینه دولت در بین محافل گوناگون وجود دارد و برخی کارشناسان معتقدند دولت تدبیر و امید برای ادامه فعالیت خود نیازمند تغییرات اساسی در کابینه است.

افکار عمومی می‌خواهد هاشمی وزیر بهداشت بماند

اما سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال نشستن وی بر کرسی وزارت بهداشت گفت: افرادى که براى وزارت مطرح مى‌شوند صرفا گمانه‌زنى است و شخص رییس جمهور تاثیرات اصلى را خواهد گذاشت و توصیه مى‌کنم به این موارد توجه نشود؛ زیرا نه با من و نه با کسى در خصوص پست وزارت صحبت نشده است.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به رضایت‌مندی مردم از عملکرد وزیر بهداشت فعلی گفت: با توجه به استقبال افکار عمومى، فشار بر این است که خود دکتر هاشمى این پست را تقبل کنند. حتی خیلى از گروه‌ها تلاش مى‌کنند که خود دکتر هاشمى قبول کنند و ادامه بدهند.

لزوم اصلاحات جدی طرح تحول سلامت

حسن قاضی‌زاده هاشمی پس نشستن بر کرسی وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای اجرای طرح تحول سلامت به کار گرفت، طرحی که با انتقادات زیادی از طرف مسئولان، کارشناسان و برخی از نمایندگان مجلس رو به رو شد. یکی از انتقادهای جدی که از طرف برخی از منتقدان به این طرح مطرح می‌شود افزایش 300 تا 400 درصدی تعرفه برخی از گروه‌های پزشکی در چند سال اخیر است، به اعتقاد کارشناسان این افزایش تعرفه‌ها باعث وارد شدن فشار بیش از حد به بیمه‌ها و تحمیل هزینه‌های سنگین به آن‌ها شد به‌طوری که این موضوع بیمه‌هارا به سمت ورشکستگی کشانده است.

سخنگوی وزارت بهداشت درحالی از انتخاب مجدد قاضی‌زاده هاشمی برای تصدی مجدد پست وزارت بهداشت دفاع می‌کند که عملیات روانی خود را با رمز درخواست افکار عمومی برای ابقا وزیر آغاز کرده است.

 همچنین از نشست‌های هیئت دولت خبرهایی در خصوص احتمال تغییر وزیر بهداشت و وجود گزینه‌های دیگری برای نشستن بر این پست به گوش می‌رسد.

حال باید دید که رئیس دولت دوازدهم برای ایجاد اصلاحات اساسی در طرح تحول سلامت و قرار گرفتن این طرح در یک مسیر مشخص چه کسی را به‌عنوان وزیر بهداشت آینده انتخاب خواهد کرد.