دانش آشتیانی خواستار تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی سال 96

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش طی نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خواستار تغییر زمان برگزاری آزمون استخدامی سال 96 وزارت آموزش و پرورش شد.

در این نامه تصریح شده است: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی دولت در حوزه آموزش و پرورش مکلف به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی هستند و در صورت قبولی در آزمون جامع، به صورت پیمانی به کارگرفته خواهند شد.

در این نامه آمده است: از آنجا که با توجه به حجم بالای پذیرفته‌شدگان اولیه(دو برابر ظرفیت پذیرش نهایی) فعالیت‌های مرتبط با مصاحبه تخصصی، تست سلامت و گزینش نیرو، زمان‌بر خواهد بود و امکان مشارکت پذیرفته‌شدگان در دوره یک ساله مهارت آموزی وجود ندارد بنابراین پیشنهاد می‌شود آزمون مذکور در اوایل مرداد ماه (حداکثر 10 مرداد) برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در صورت عدم امکان تغییر زمان آزمون استخدامی، پیشنهاد می‌شود آموزش و پرورش این آزمون را به صورت مستقل و تحت نظارت سازمان سنجش در پایان تیرماه برگزار کند تا فرصت کافی برای طی مراحل استخدامی پذیرفته شدگان وجود داشته باشد.