عوارض وحشتناک استفاده از ریمل‌های تقلبی

 رویا تالاری رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در مورد مصرف لوازم آرایشی پرمصرف به خصوص ریمل که از حساسیت خاصی برخوردار است توضیحاتی ارائه داد.

وی افزود: ریمل‌هایی که در بازار وجود دارند به دو صورت وارداتی و تولید داخل هستند که ریمل‌های وارداتی باید برچسب اصالت داشته و مصرف کنندگان با استعلام شماره‌ای که بر روی آن درج شده از اصل و تقلبی بودن آن اطلاع داشته باشند. همچنین ریمل‌های تولیدی نیز باید پروانه بهداشتی ساخت و دیگر مشخصات بر روی آن‌ها درج شده باشد.

وی گفت: مصرف کنندگان ریمل خود را حتماً از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایند و از خرید از دستفروش ها خودداری نمایند.

تالاری ادامه داد: چشم یکی از حساس‌ترین اعضای بدن است و نیاز به مراقبت خاص دارد.حساسیت چشم به حدی است که بر اثر عوامل محیطی مانند اشعه مضر آفتاب، کم خوابی، تغذیه نامناسب، عوامل استرس زا و لوازم آرایش نامرغوب به سرعت آزرده شده و دچار پیری زودرس می‌شود.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: آبریزش، خارش و پف، سوزش و حتی التهابات شدید چشم از جمله عوارض مصرف استفاده از ریمل‌های تقلبی است.

تالاری بیان کرد: سلول‌های پوست دور چشم بسیار نازک و حساس هستند و مواد شیمیایی به راحتی جذب آن می‌شود. در چنین شرایطی احتمال عفونت‌های چشمی نیز بالا می‌رود.

وی در پایان گفت: در موارد شدیدتر احتمال ایجاد لکه در قرنیه و اشکال در بینایی را بوجود می‌آوردند.