آخرین وضعیت پرونده فرماندار و بخشدار جوکار

سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا گفت: رفتار فرماندار و بخشدار جوکار با مامور پلیس «ستوان رضایی» نامناسب و غیرقابل گذشت  است و نباید مامور پلیس را در حین انجام وظیفه مورد ضرب و شتم قرار داد.

وی با بیان اینکه ستوان رضایی یکی از ماموران وظیفه‌شناس پلیس است که در هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع میهن اسلامی به جبهه رفته است، تاکید کرد: وی فرزند شهید است، و روحیه با گذشتی دارد. 

سرهنگ ترحمی با بیان اینکه  حتی  اگر مامور وظیفه‌شناس ما این مجرمان را ببخشد اما پلیس پیگیر پرونده حقوقی خواهد بود، تاکید کرد: از این مامور وظیفه‌شناس درخواست می‌کنیم تا صدور رای نهایی از ماجرای این پرونده کناره‌گیری نکند تا بتوانیم از نظر حقوقی مجرمان را مجازات کنیم.

رئیس اداره حقوقی ناجا با تاکید بر اینکه کسی نباید مانع اجرای قانون شود، گفت: مامور پلیس که به عنوان نماینده حاکمیت با متخلفان برخورد می‌کند اگر در حین انجام وظیفه باشد نباید مورد توهین و ضرب و شتم قرار بگیرد و در این مسئله نیز قانون‌گذار کوتاه نمی‌آید.

وی افزود: اگر ستوان رضایی مایل به شکایت نباشد اما  قانون باید در خصوص این مجرمان  اجرا شود چرا که در این پرونده هم حقوق شخصی مامور  و هم حقوق عمومی جامعه تضییع شده است.

وی ادامه داد:در خصوص اتفاق صورت گرفته مردم همدردی خوبی با پلیس داشتند و این نشان از آن دارد که مردم رفتار این مسئولان را محکوم می‌کنند.

سرهنگ ترحمی در پایان گفت: پرونده در دادگاه مربوطه در حال رسیدگی قرار دارد و هنوز حکم نهایی صادر نشده است.