عربستان به تعهدات خود برای مراسم حج عمل کرد

سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر اعضای هیئت‌رئیسه این فراکسیون با نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، گفت: به دلیل اینکه رئیس سازمان حج و زیارت در عربستان حضور داشت در این جلسه حضور نیافت.

وی با بیان اینکه در این جلسه قاضی‌عسگر توضیحات قانع‌کننده‌ای درباره اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی به اعضاء ارائه کرد، افزود: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد که تدارکات لازم برای اعزام حجاج ایرانی به عربستان انجام شده و امسال حج آرامی را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس تصریح کرد: تدابیر لازم برای اسکان، بهداشت و حمل‌ و نقل زائران مرحله به مرحله در حال انجام است و بحمدالله روند اعزام حجاج مسیر خوبی را طی می‌کند.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس با بیان اینکه تاکنون پالس منفی از سوی سعودی‌ها در زمینه برگزاری حج ارسال نشده، افزود: در قراردادهایی که بین ایران و عربستان برای اعزام حجاج منعقد شده، تاکنون تغییراتی ایجاد نشده و سعودی‌ها تاکنون به تعهداتی که وزیر حج آنها داده‌اند، عمل کرده‌اند.

حسینی‌شاهرودی با اشاره به آغاز فرآیند اعزام حجاج ایرانی به حج عمره، گفت: اعزام حجاج ایرانی بستگی به نحوه برخورد عربستان در حج تمتع دارد و پس از برگزاری حج ابراهیمی، سازمان حج و زیارت و مجلس باید جمع‌بندی درباره اعزام حجاج ایرانی به حج عمره داشته باشند.