انتخاب شهردار با سیاسی بازی، آغاز خوبی برای شورای پنجم نخواهد بود

گروه اجتماعی- رضا تقی پور، عضو شورای چهارم در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به اینکه موضوع انتخاب شهردار از سوی منتخبین شورای پنجم بحث زودرسی است گفت: بحث انتخاب شهردار وظیفه قانونی شورای شهر است هرچند مباحث مطرح شده از سوی منتخبین شورای پنجم غیررسمی و غیرقانونی است چراکه شورای پنجم هنوز روی کار نیامده است. بنابراین گزینه هایی که از سوی منتخبین شورای پنجم عنوان می شود ممکن است تغییر کنند و اینکه این دوستان به صورت رسمی دنبال انتخاب شهردار باشند بحث زودهنگامی است.

وی با تاکید براینکه انتخاب شهردار با رنگ و بوی سیاسی از منظر تخصصی امرپسندیده ای نیست تصریح کرد: اساسا شورای شهر و نهاد مدیریت شهری یک نهاد اجتماعی است و باید به دور از جناح‌بندهای سیاسی به مدیریت شهری اداره شود. اینکه دوستان در تلاش باشند شهرداری انتخاب کنند که موردنظر یک جناح سیاسی باشد طبیعتا امر پسندیده ای نیست و از منظر نگاه تخصصی مدیریت شهری ناکارآمد و نامطلوب است. به هر حال به منتخبین شورای پنجم توصیه می شود که انتخاب شهردار را با توجه به شاخص های تخصصی و قابلیت و توانمندیهایی در نظر بگیرند که قادر باشد شهری چون تهران را اداره کند. لازم است دوستان به این موضوع دقت کنند که مدیریت شهری تهران مجموعه فعالیت بزرگ و گسترده ای است که وظایف سنگینی برعهده دارد؛ گویی شهردار تهران در یک پست مسئول اداره چند وزارتخانه با همه مسائل و وظایفش است.

وی در پایان با اشاره به ویژگی های موردنیاز شهردار تهران تاکیدکرد: شهردار تهران باید از بین چهره‌هایی انتخاب شود که بر مسائل مدیریت مالی و اقتصادی، خدمات شهری و خدمات رسانی اشراف داشته باشند بنابراین شهردار باید مدیری قوی و جامع الاطراف و جامع نگر باشد تا بتواند مسائل و مشکلات شبانه روزی شهر تهران را مدیریت کند، لذا انتخاب های مرتبط به جناحی سیاسی یا انتخاب شهرداری که منتسب به یک گروه سیاسی باشد و کارش را با سیاسی بازی شروع کند آغاز خوبی برای اداره شهر تهران و مدیریت شهری پایتخت نخواهد بود.