بهترین شهر اسلامی جهان

ظهر امروز نصیر عبدالمحسن در جلسه علنی شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با قدردانی از خدمات‎رسانی شهرداری مشهد به زائران عراقی، گفت: زائران عراقی که به مشهد می‌آیند، از خدماتی که از فرودگاه تا سایر نقاط در مشهد می‌شده، تعریف می‌کنند و این نشانگر اهتمام و سعی و تلاش مدیران شهرداری به مسئله زیارت امام رضا(ع) است.

وی، با آرزوی موفقیت برای مدیران شهری مشهد، افزود: امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتر در این خصوص باشیم.

سرکنسول عراق در ایران اظهار کرد: در تلاش هستیم از این تجربیات و برنامه‌های اجرا شده در مشهد، برای شهرهای زیارتی مانند کربلا و نجف استفاده کنیم.

عبدالمحسن با اشاره به اینکه، کسی که در مشهد ساکن است، پیشرفت و آبادانی را مشاهده کرده است، گفت: در این چهار سال شاهد پیشرفت‌های زیادی در آبادانی شهر مشهد از جمله معماری، خدمات شهری، حمل و نقل و به خصوص فضای سبز بودم، طرح زیارتی نیز قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: سفرهای زیادی به کشورهای اروپایی داشتم اما مدیریتی که در شهر مشهد شاهد بودم، در مقایسه با آنها کمبودی نداشت که حاصل اهتمام و برنامه‌ریزی و سعی و تلاش مدیران شهری است.

عبدالمحسن با بیان اینکه، با خدمتی که در شهرهای زیارتی عراق می‌کنیم سعی داریم سپاسگزاری کنیم، گفت: در حال حاضر نیز یکی از بهترین شهرهای اسلامی جهان است، امید دارم از بهترین پایتخت‌های کشورهای اسلامی باشد که قبل از اینکه پایتخت معنوی و فرهنگی جهان اسلام باشد، پایتخت قلب‌های مسلمین بوده است.