لزوم تعامل سازنده شورای شهر با شهردار پایتخت

 جلسه اعضای منتخب شورای پنجم شهر تهران با گزینه های شهرداری برگزار شد.

در این جلسه و پس از ارائه برنامه ها از سوی محمد علی نجفی، محمد سالاری، منتخب مردم در دوره پنجم شورای شهر تهران گفت: اگر رویکرد اجماع حاکمیت در شهرداری تهران و شورای شهر وجود نداشته باشد، شهردار نمی تواند به مشکلات رسیدگی کند. وی افزود: بحث نظارت پذیر نبودن شهرداران اکنون یکی از مشکلات است و باید در این رابطه تصمیم گیری شود.

 

در ادامه این جلسه، سید حسین رسولی گفت: از منظر اصلاح طلبان راه پاستور از بهشت نمی گذرد و شهردار نباید توجهی به موضوع ریاست جمهوری داشته باشد.

وی با ارائه درخواستی از محمد علی نجفی تصریح کرد: از شما درخواست می کنم که به پزشک خود بگویید این بار به شما توصیه نکند که از حضور در شهرداری تهران انصراف دهید و با ادامه فعالیت در این حوزه، امور شهر را در صورت انتخاب پیش ببرید.

منتخب مردم در پنجمین دوره شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات شهرداری و دولت خاطرنشان کرد: 14 سال شهرداری با دولت قهر بوده و امروز باید این روند تغییر پیدا کند.

در ادامه این جلسه، سید ابراهیم امینی گفت: یکی از مشکلات و دغدغه های موجود، نحوه تعامل شورای شهر و شهردار است.

وی افزود: در شورای اول شهر تهران خاطرات خوبی از نحوه تعامل شورا و شهرداری موجود نبود و به همین خاطر لازم است شورای پنجم تعامل بهتری با شهردار داشته باشد.

منتخب مردم در شورای پنجم شهر تهران تعامل سازنده شورای شهر با شهردار را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اهداف، لازم است شهردار توجه ویژه ای به موضوع تعامل با شورای شهر داشته باشد.