صدور «روادید اربعین» از شهریورماه

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از آغاز فرآیند صدور روادید اربعین حسینی در شهریور امسال خبر داد و گفت: امسال روند نام‌نویسی و برنامه‌ریزیها برای مراسم اربعین زودتر از سال قبل آغاز خواهد شد.

محسن نظافتی درباره برنامه‌ریزیهای انجام گرفته برای اعزام زائران اربعین حسینی سال 96 اظهار کرد: بنابر‌ پیش‌بینیهای انجام شده، روند صدور ویزای اربعین حسینی از ماه آینده آغاز خواهد شد و به همین منظور تمهیدات لازم در حال انجام است.

وی ادامه داد: امسال نیز ثبت‌نام در سامانه سماح یکی از اولویتها خواهد بود و سازوکار آن نیز در موقع مقتضی اعلام می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ثبت‌نام برای عزیمت به مراسم اربعین حسینی از اواخر مرداد ماه امسال آغاز خواهد شد.

به گفته نظافتی، قرار است اگر شرایط لازم میان مسئولان ذیربط دو کشور فراهم آید و با توجه به رایزنیهای طرفین، فرآیند صدور ویزا از یازدهم شهریور ماه انجام شود .

وی به علاقه‌مندان زیارت اربعین حسینی توصیه کرد: عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند، تمامی مدارک خود را برای این سفر تکمیل کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: افرادی که برای سفر به عتبات عالیات گذرنامه دریافت نکرده‌اند یا مدت گذرنامه آنها به پایان رسیده است حتماً نسبت به دریافت و تمدید آن اقدام کنند.

نظافتی با بیان اینکه امسال برنامه‌ها برای اربعین زودتر آغاز خواهد شد، اظهار کرد: قرار است طبق برنامه‌ریزیهای سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین برنامه‌ریزی برای اعزامهای اربعین حسینی از دو ماه قبل آغاز شود که امیدواریم این مهم امسال اجرایی شود.

وی تاکید کرد: داشتن مدارک اعم از گذرنامه و ویزا برای زائران اربعین حسینی ضروری است و با زائران بدون مدارک در مبادی خروجی و ورودی برخوردی مطابق قانون خواهد شد.

گفتنی است، سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر از کشورمان در ایام اربعین حسینی عازم عتبات عالیات شدند؛ پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به سه میلیون نفر از زائران ایرانی در مراسم معنوی اربعین حسینی شرکت کنند.