هاشمی در انتخاب رئیس شورا به چه کسی رأی داد؟

محسن هاشمی که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، افزود: تهران با سابقه 200 ساله هنوز نتوانسته با همه شاخص‌ها، یک زیست کامل و آرام را داشته باشد، البته توانایی بسیار خوبی برای جذب شهروندان داشته است.

رییس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تهران هنوز نتوانسته شاخص‌های بین المللی را داشته باشد، ادامه داد: امروز 2.5 میلیون سفر درون شهری روزانه با مترو صورت می‌گیرد که این میزان باید به 10 میلیون سفر برسد؛ البته خوشبختانه زیرساخت های این کار فراهم شده است، خطوط مترو که همین اواخر آقای قالیباف افتتاح کردند از نظر زیرساخت تونل و ایستگاه مناسب است اما از نظر تجهیزات تجهیز نشده است.

وی گفت: باید 2000 واگن به همین تعداد خطوط فعال در مترو تهران تزریق کنیم تا میزان سفر بهبود یابد، ضمن اینکه باید تعداد خطوط مترو از 7 خط به 12 برسد و تعداد ایستگاه‌های مترو به 275 ایستگاه افزایش پیدا کند.

هاشمی تصریح کرد: در سیستم اتوبوسرانی باید ما 7000تا 9000 اتوبوس در تهران داشته باشیم، اتوبوس های نو و شیک و تمیز تا حتی ثروتمندان تهرانی هم از آنها استفاده کنند.

به گفته وی، ترافیک در تهران زمانی حل می شود که 15 میلیون سفر در تهران با وسایل نقلیه عمومی انجام شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیشتر سفرهای روزانه‌اش را با مترو و BRT انجام می‌دهد، ادامه داد: باید در خطوط BRT تقاطع وجود نداشته باشد، با این اوصاف باید خطوط BRT که امروز در تهران وجود دارد بازنگری شود، به طوریکه یک تولید انبوه اتوبوس در تهران و بهتر است بگویم برای ایران ایجاد کنیم، اگر 70 درصد از نیاز ناوگان اتوبوسرانی را در داخل تولید کنیم به اقتصاد مقاومتی کمک کرده‌ایم.

وی در خاتمه تصریح کرد: باید به تهران 3000 واگن، 9000 اتوبوس و 100 هزار تاکسی نو تزریق کنیم تا به این شکل وضعیت حمل و نقل عمومی را در تهران یک دفعه شکوفا کنیم.