خبری خوش برای کودکانی که مدارک هویتی ندارند

 رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در «دوره آموزشی بارش» که در شازند برگزار شد با بیان اینکه نباید مدارس دولتی را از استعداد و توانمندی خالی کنیم، اظهار داشت: جداسازی دانش‌آموزان و تفکیک آنها به دانش‌آموز عادی و تیزهوش مناسب نیست.

وی افزود: تصور این است که با جداسازی و نخبه‌پروری، مشکلات اجتماعی را حل کرده‌ایم اما غافل از این هستیم که 90 درصد دانش‌آموزان مدارس دولتی، شهروندان این جامعه خواهند شد و اگر به آنها توجه نکنیم، آسیب‌های اجتماعی فراوانی به وجود خواهد آمد.

حکیم‌زاده ادامه داد: برگزاری آزمون تیزهوشان برای دانش‌آموزان ابتدایی، آسیب‌های بیشتری حتی نسبت به کنکور ایجاد می‌کند و دانش‌آموز در 12 سالگی با شرکت در اینگونه آزمون‌ها دچار آسیب‌های روحی می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهداف دوره آموزشی بارش عنوان کرد: ما باید مدارس دولتی را تقویت کنیم تا دغدغه خانواده‌ها قبول شدن فرزندشان در مدارس خاص نباشد.

وی اضافه کرد: شهدای بزرگی همچون شهید چمران جزء افراد تیزهوش بودند اما در مدارس عادی درس خواندند؛ این شهید بزرگوار از قلب آمریکا برمی‌گردد و در جبهه‌های حق علیه باطل شهید می‌شود.

حکیم‌زاده گفت: والدین تمام کودکان فاقد شناسنامه که اوراق هویتی ندارند می‌توانند به فرمانداری‌ها مراجعه کنند و بر اساس خوداظهاری، کارت حمایت تحصیلی دریافت کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمام مدارس موظف هستند با ارائه کارت حمایت تحصیلی، دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنند و این گامی مهم در جهت دسترسی به تحصیل برای تمام کودکان است.

وی خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی صرف دسترسی به آموزش نیست بلکه فرصت برابر تحصیل از نظر کیفی در معلم، فضا و برنامه آموزشی است. 

حکیم‌زاده تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده طرح تعالی در مدارس ابتدایی اجرا نمی‌شود و فقط طرح تدبیر با اندکی اصلاحات اجرا خواهد شد.