هیچ اقدامی در بازسازی پلاسکو انجام نشده است

مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 8 شهریور) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش آتش سوزی و فرو ریزش ساختمان پلاسکو گفت: با تشکر از گزارش کمیسیون عمران مجلس درخصوص این حادثه باید به این نکته توجه کنیم که همچنان یکصد ساختمان دیگر همچون پلاسکو در تهران وجود دارد و پلاسکو با هر مسئولیت و بی مسئولیتی حادثه ای بود که گذشت و مهم این بود که در گزارش کمیسیون عمران برای این یکصد ساختمان مشابه پلاسکو در تهران فکری می شد و راهکاری برای پیشگیری از حادثه اندیشیده می شد.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت 8 ماه از حادثه پلاسکو هنوز هیچ اقدامی در بازسازی آن انجام نشده و آجر روی آجر نرفته است و این درحالی است که مالک این ساختمان که بنیاد مستضعفان است،پس از حادثه اعلام کرد طی دو سال این ساختمان را به روز اول برمی گرداند.

وی با اشاره به اینکه موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد، وضعیت 600 صاحب واحد صنفی این ساختمان است که امروز سرگردان شده اند و ساختمان پشت پلاسکو نیز به دلیل مشکلات این ساختمان همچنان معطل و بلااستفاده مانده است و باید به این نکته توجه کنیم که چه میزان بی مسئولیتی انجام شده که این حادثه به وجود آمده است.

کواکبیان با تاکید بر اینکه مسائل تهران تنها به مدیریت شهر تهران باز نمی گردد، افزود: دولت نیز در این قضیه مسئولیت دارد و بنده به عنوان عضو شورای ساماندهی امور پایتخت می گویم؛با گذشت حدود یک سال از تشکیل این شورا هنوز یک جلسه برگزار نشده است و از رئیس جمهور می خواهم که جلسه ای برای بررسی امور تهران به عنوان پایتخت و ام القرای جهان اسلام برگزار کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل پلاسکو به هر صورت پیش آمد، اما تمام شد، گفت: روی پوست و زیر پوست تهران هزاران مشکل دیگر وجود دارد که باید بررسی شود و از دولت، شورا و شهردار جدید انتظار داریم به این مشکلات رسیدگی کنند.

کواکبیان تاکید کرد: تعیین تکلیف 600 صاحب واحد صنفی پلاسکو که عنوان می شود؛بعضی از آنها برای دستفروشی به یکی از کشورهای همسایه رفته اند، باید هرچه زودتر انجام شود،چراکه این افراد انسان های آبروداری بودند و ما نباید کاری کنیم که علاوه بر مالی که از دست داده اند،آبروی آنها از بین برود.همچنین باید برای خسارت دیدگان و خانواده آتش نشانانی که در این حادثه جان خود را از دست داده اند،هر چه سریعتر فکری کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس قانون مجازات اسلامی باید افراد مقصر در حادثه به سزای اعمال خود برسند،خاطرنشان کرد: در این گزارش 8 نهاد مقصر شناخته شده اند که باید به بی مسئولیتی آنها رسیدگی شود.