افزایش 100 درصدی اعتبارات اربعین شهرداری تهران

برنامه های شهرداری تهران در ایام اربعین حسینی در جلسه شورای شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
در این جلسه، شهربانو امانی گفت: چراغی که به خانه روا است به مسجد حرام است. اعتبار شهرداری تهران نیز نباید در جای دیگری هزینه شود.

وی افزود: مشکلات شهری به زمین مانده در شهر بسیار است. باید اعلام شود که هزینه فایده اقدامات شهرداری در ایام اربعین چیست.

در ادامه، حجت نظری اظهارکرد: در شرایطی که در کشور مشکل کمبود مدرسه و مدارس فرسوده را داریم باید مشخص شود که احداث مدرسه در نجف و کربلا نیز جرو مراسم اربعین است یا خیر.

وی ادامه داد: مجموعه مدیران شهری باید پاسخگو باشند که قرار است چه میزان اعتبار در ایام اربعین هزینه شود.

افشین حبیب زاده نیز در این جلسه گفت: سال 94، آنچه برای هزینه کرد شهرداری در ایام اربعین تصویب شده، 5 میلیارد تومان بوده است. در آن سال 15 میلیارد تومان هزینه شد.

وی افزود: عمده هزینه های صورت گرفته مربوط به ایام پیاده روی اربعین بوده است. باید ارتباط میان هزینه های مازاد و مصوبه شورای شهر تهران مشخص شود.

همچنین سید حسین رسولی اظهارکرد: نباید شورای پنجم متهم به ضدیت با فعالیت ها در ایام اربعین شوند.

وی افزود: مراسم اربعین مانور خوبی برای اعتلای جایگاه شیعه بوده است و طی سال های گذشته اقدامات بسیار مطلوب بوده است.

عضو شورای شهر تهران از افزایش 100 درصدی اعتبارات اربعین شهرداری تهران خبرداد و خاطرنشان کرد: بودجه فعالیت های اربعین شهرداری به نسبت سال 95 در سال جاری به طور 100 درصدی رشد داشته است.

رسولی ادامه داد: هزینه های واقعی شهرداری در سال گذشته حدود 40 میلیارد تومان بوده است و باید مشخص شود که اگر بخشی از این بودجه صرف تملک دارایی شده است باید مشخص شود که این املاک اکنون در تملک چه فردی است.

وی خاطرنشان کرد: اموال شهرداری اموال عمومی است. دولت می تواند به شهرداری کمک کند اما شهرداری نمی تواند از محل عوارضی که مردم پرداخت می کنند از این محل هزینه هایی را صرف کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه " باید در رابطه با هزینه های شهرداری در سال 97 برنامه ریزی شود" گفت: در حال حاضر مجبور هستیم مصوبه شورای قبلی برای اجرای برنامه های اربعین را اجرایی کنیم اما برای سال 97، باید به گونه ای دیگر برنامه ریزی شود.

در ادامه این جلسه، محمد جواد حق شناس نیز تصریح کرد: انتظار ما از شهردار تهران این است که بر اساس ضوابط قانونی، به سقف 10 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای هزینه کرد در ایام اربعین توجه شود.

وی افزود: درخواست ما این است که شهرداری در قالب لایحه، درخواست خود برای اجرای مراسم های اربعین به شهرداری تهران ارائه کند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران خواستار واگذاری موکب ها به هیئت های عزاداری شد و گفت: باید موکب ها به هیئت های مذهبی واگذار شده و آنها طی سال های گذشته ثابت کرده اند که در برگزاری مراسم های مذهبی بهتر از کارکنان شهرداری عمل می کنند.