رسانه‌ها تاثیر زیادی را بر اجتماع دارند

سید محمد بطحایی امروز در هم‌اندیشی روسای ادارات و مدیران روابط عمومی حوزه‌های ستادی و استانی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش جامعه مخاطبان زیادی دارد و شاید گستردگی آن در دستگاه‌های دیگر مشابه نداشته باشد و به همین دلیل کوچکترین تصمیم‌گیری در این وزارتخانه اثرات زیادی را در جامعه دارد.

وی افزود: اولین دلیلی که اهمیت روابط عمومی در آموزش و پرورش تبیین می‌کند جامعه وسیع ذینفعان است که از تصمیمات ما در آموزش و پرورش متأثر می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کوچکترین تصمیمات درسی و تربیتی در آموزش و پرورش میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به نقد آن می‌پردازند و یکی از نقاط ضعف ما در آموزش و پرورش تاکنون بحث روابط عمومی بوده است.

بطحایی بیان کرد: امروز در دنیایی هستیم که رسانه‌ها تاثیر زیادی را بر اجتماع دارند و در کوتاهترین زمان اخبار رد و بدل می‌شوند, فضای مجازی به سرعت عملکرد ما را به لحاظ ابعاد مثبت و منفی بررسی می‌کنند و در این فضا به روابط عمومی چالاک نیاز داریم و مدل‌های سنتی روابط عمومی دیگر جواب نمی‌دهد و باید از مدل‌های جدید در این رابطه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بستر الکترونیکی آموزش روابط عمومی‌ها از مهر راه‌اندازی می‌شود, افزود: دانش‌های مفید در عرصه روابط عمومی در این فضا رد و بدل می‌شود و موفقیت یا ناکامی سازمان‌ها در گروی روابط عمومی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سواد رسانه‌ای، گفت: ماموریت اصلی ما در آموزش و پرورش فراتر از سواد رسانه‌ای و در حد معرفت رسانه‌ای است و در دنیای امروز دیگر سواد رسانه‌ای پاسخگو نیست و بچه‌ها امروزه از فضای مجازی به شدت استفاده می‌کنند اما در برابر هجمه‌ها و تهدیدات فضای مجازی نمی‌توانند از خود محافظت کنند و باید به آنها آموزش دهیم در برابر این هجمه‌ها چگونه از خود محافظت کنند.

بطحایی ادامه داد: دانش‌آموزانی که در حادثه هرمزگان صدمه دیدند طبق اعلام کارشناسان اگر کمربند ایمنی بسته بودند تلفات بسیار کمتر بود و این تقصیر آموزش و پرورش است چرا که به آنها آموزش بستن کمربند ایمنی را ارائه نکرده‌ایم.