وضعیت اسف بار زندگی 2 هزار خانوار کرمانی نیازمند

یحیی کمالی پور در جشن توانمندسازی ٢ هزار و ٤٥٢ خانوار کمیته امداد استان کرمان گفت: کرمان مهد تمدن بشریت است و این روز‌ها الواح به دست آمده در حوزه هلیل رود نشان دهنده این موضوع است.

وی افزود: باید تلاش کنیم با ثبت الواح کشف شده، به دنیا نشان دهیم که نخستین خط در تاریخ متعلق به مردم ایران بوده است.

نماینده مردم جیرفت و عنرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای اشتغال در استان کرمان اظهار کرد: ظرفیت اشتغال در کرمان و به خصوص در جنوب این استان بسیار زیاد است و لازم است در این رابطه نهاد‌های حمایتی اقداماتی را برای افزایش اشتغال جامعه هدف خود داشته باشند.

کمالی پور خواستار افزایش کمک‌های کمیته امداد به مددجویان این نهاد حمایتی شد و اظهار کرد: لازم است کمک‌های نهاد‌های حمایتی به خانوار‌های محروم استان کرمان افزایش یابد.

در ادامه این مراسم، احمد حمزه، نماینده ٥ شهرستان جنوبی کرمان تصریح کرد: بر پایه آمار منتشر شده، شهروندان حاضر در جنوب کرمان، محروم‌ترین مردم در سراسر کشور هستند.

وی افزود: برطرف کردن مشکلات مردم جنوب کرمان میازمند عزم ملی است و با اعتبارات استانی قادر به حل مشکلات مردم کرمان نیستیم.

نماینده ٥ شهرستان جنوبی کرمان با اشاره به نوع اشتغال ایجاد شده از سوی کمیته امداد برای مددجویان اظهارکرد: برای ایجاد یک شغل در صنعت پتروشیمی و یا صنایع سنگین نیازمند اعتبار ٢ تا ٣ میلیارد تومانی هستیم، اما کمیته امداد با اشتغالی که برای مددجویان خود ایجاد کرده موفق شده مدزجویان را با ١٥ تا ٢٠ میلیون تومان به خودکفایی مالی برساند.

حمزه با تاکید بر افزایش شکاف طبقاتی در کرمان تصریح کرد: هر سال شاهد هستیم که فاصله شرایط اقتصادی مردم کرمان با شهروندان سایر مناطق کشور در حال افزایش است و با بودجه‌های سنواتی قادر به برطرف کردن فاصله طبقاتی نیستیم.

وی خواستار واگذاری مدیریت اقتصادی شهرستان فاریاب کرمان به مجتمع اقتصادی کمیته امداد شد و خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن مشکلات شهرستان فاریاب کرمان پیشنهاد می‌کنیم مدیریت اقتصادی این شهرستان به مجموعه اقتصادی کمیته امداد واگذار شود.

نماینده ٥ شهرستان جنوبی کرمان از زندگی ٢ هزار خانوار کرمانی در خانه‌های خشن و گلی و غیرقابل سکونت خبرداد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که ٢ هزار خانوار کرمانی در خانه‌های خشت و گلی و یا کپری زندگی می‌کنند و لازم است شرایط زندگی آن‌ها تغییر پیدا کند.

وی با بیان اینکه " مددجویان کرمانی نباید بلافاصله بعد از خودکفایی از چرخه حمایت امداد خارج شوند" تصریح کرد: درخواست ما این است که مسئولان کمیته امداد خارج شدن مددجویان امداد از چرخه حمایت را با تاخیر همراه کنند و طرح پالایش مددجویان در استان کرمان متوقف شود.