۱۵۰۰ میلیارد تومان از سهم درآمدهای شهرداری تهران کاسته شده است

سید حسن رسولی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف حساب های مالی بین شهرداری و دولت به معنای عام که شامل سهم حوزه مدیریت شهری از مالیات بر ارزش افزوده و نیز بدهکاری هایی که وزارتخانه ها و سازمان های دولتی بابت انواع و اقسام عوارض به شهرداری دارند، از اهداف مهم شورای پنجم خواهد بود، گفت: این نکته را باید یادآوری کنم تسهیلات ارزی که شهرداری تهران با تضمین بانک مرکزی دریافت کرده امروز از سوی بانک های عامل مطالبه می شود که پرداخت این قرض ها در دو سطح قابل رسیدگی و اقدام است. در سطح نخست که سطح مدیریتی است و در سطح دوم که با حسابرسی امکان پذیر است.

وی  با یادآوری اینکه دولت و شهرداری باید مباحث مالی شان را به دور از پیش داوری ها و گمانه زنی های غیرکارشناسی پیگیری کنند، بیان کرد: لازم است که رسیدگی به این مباحث مالی با اعتماد طرفین، گفت وگو و مبادله اطلاعات در یک شرایط کاملا عادی و به دور از تنش ها و جنجال های مرسوم که طی چهارده سال گذشته شاهد آن بودیم، فراهم شود. ضمن آنکه در سطح دوم نیز که سطح  حسابرسی است، به حساب های گوناگون فی مابین شهرداری و دولت رسیدگی های لازم صورت گیرد.

رسولی  خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که رئیس جمهور به صورت رسمی از شهردار تهران دعوت کرددر جلسات هیات وزیران شرکت کند. این گام بسیار مهمی در جهت برقراری تعامل بیشتر و کارآمد بوده است. 

این عضو شورای شهر تهران با ابراز امیدواری به اینکه همکاری صادقانه بین دولت و شهرداری سبب شود که مردم از دستاوردهای این روابط حسنه به صورت هم افزا بهره مند شوند، متذکر شد: در نظر داریم مسائل اصلی و چالش های بزرگ فراروی پایتخت در مجمعی متشکل از نمایندگان مردم در شورا و مجلس و استانداری و فرمانداری و کمیسیون خاص کلانشهرها در دولت مورد رسیدگی قرار بگیرد به ویژه امروز که در آستانه فصل بودجه ریزی دولت هستیم.

رسولی با تاکید بر اینکه دولت باید لایحه بودجه سال آینده را تا حداکثر ۱۵ آبان ماه تقدیم مجلس کند، یادآوری کرد: در سال ۹۶ بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از سهم درآمدهای شهرداری تهران کاسته شده که کاهش ردیف درآمدی حدود ۴۷.۵ درصد نسبت به سال ۹۵ بوده است و باید تلاش شود تا با هزینه کرد صحیح و تامین منابع پایدار درآمدی این خلا پر شود.