لاریجانی: جنایات میانمار یک نسل کشی کاملا آشکار است

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درپایان نشست خود با همتای بلژیکی، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ما مسائل حقوق بشر را در دو سیستم حکومتی ازجمله دموکراسی  بر اساس سکولار لیبرالیسم  و دموکراسی بر اساس عقلانیت اسلامی  با هم مقایسه کردیم.

لاریجانی با بیان نکته مهم نشست با همتای بلژیکی افزود:  مسائل مشترک زیادی مورد علاقه دو طرف در این نشست بود و از آنجایی که نوع  نگاه ما برای طرف غربی جالب بود، قرار شد که این مذاکرات ادامه پیدا کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه  با اشاره به نظام دموکراسی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: نیاز است که نظام دموکراسی ما که نظام دقیق و جاافتاده ای است ، در دنیای غرب بیشتر معرفی شود.

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعلام نظر درباره جنایات میانمار با قاطعیت گفت: به نظر ما جنایات میانمار یک نسل کشی کاملا آشکار است و همه  کشورهای دنیا به خصوص جهان اسلام باید به مسلمانان مظلوم میانمار کمک کنند و این نسل کشی را هر چه زودتر پایان بدهند البته جمهوری اسلامی ایران در حد وسیع آماده کمک رسانی است.

همتای بلژیکی لاریجانی که در کنار او ایستاده بود به صراحت اعلام کرد که درباره نسل کشی میانمار سکوت می کند و هیچ حرفی نمی زند !