اقدامات ضروری و موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی از سوی سازمان بهزیستی کشور از جمله اقدامات موثری است که در کاهش آسیب های اجتماعی نقش و جایگاه ویژه ای دارد و باید توسعه یابد.

وی افزود: در حال حاضر آسیب های اجتماعی به مرحله‌ای رسیده است که باید همه ارکان نظام برای مقابله، کنترل و کاهش آن بسیج و به طور جدی وارد عمل شوند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با ریاست مقام معظم رهبری برگزار شد، 5 اولویت از جمله معضلات حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و در نهایت شناسایی مناطق حاد، بحرانی و جرم خیز برای آسیب‌های اجتماعی تعیین شد.

جهانگیری گفت: ما باید با تکیه بر توان و تخصص نخبه‌های کشور، در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و معضلاتی که در حال حاضر روبه گسترش هستند، اقدام کنیم.

وی ادامه داد: برخورد با عوارض آسیب‌های اجتماعی تنها به عنوان یک مسکن موقت عمل می‌کند و در صورت عدم شناسایی ریشه آسیب های اجتماعی، معضلات گسترده تری رقم می خورد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: پرداختن به مهارت‌های اجتماعی افراد به ویژه جوانان برای واکسینه کردن آن‌ها در برابر معضلات اجتماعی از جمله اقدامات ضروری و موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است.