لزوم سرکشی مسئولان وزارت بهداشت به خانواده های شهدا

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در اولین یادواره ملی شهدا و ایثارگران داروسازی کشور در باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: نام، یاد و خاطره شهدا، منحصر به جلسات و سخنرانی‌ها نشود،  قهرمانان ملی و خانواده های آنها، سرشار از عشق، ارادت، نشاط و طراوت هستند.

وی گفت: خانواده های شهدا با خدا معامله کردند. شهدا، دنیا را رها و به آخرت و مسئولیت دینی، ملی، میهنی و اجتماعی خود به نحو احسن عمل کردند، امروز روز انجام کارهای بزرگ است و دشمنان کشور و انقلاب، مهیاتر و مشکلات، پیچیده‌تر است.

هاشمی گفت: از امام خمینی(ره) یاد گرفتیم که هر کسی در هر کجا قرار دارد، اگر کارش را به درستی انجام دهد، تکلیف از او ساقط است. اخلاق انسانی، مقدمه ای است که انسان به لباس شهادت، جانبازی، و افتخار خانواده شهید شدن و رفاقت با آنها نائل می‌شود. در حوزه سازمان غذا و دارو، زمینه وسوسه و در مقابل، زمینه فداکاری، بسیار زیاد است انتظار خانواده شهدا از ما، چیزی جز ادامه راه آنها نیست.

وی افزود: در جامعه پزشکی مانند سایر اقشار و صنوف، معدود افرادی هستند که بجای منافع کشور و مردم، به منفعت شخصی خودشان توجه می‌کنند و گاهی اوقات پر سر و صدا هستند و تابلوهای ظاهر فریبی مانند شهدا و انقلاب را هم در دست دارند، اما میدان عمل مهم است که در آن، سره از ناسره تشخیص داده می‌شود.

وزیر بهداشت عنوان کرد: قاطبه همکاران ما در جامعه پزشکی منافع مردم را بر منافع خود ترجیح می‌دهند. مدیران و مسئولان وزارت بهداشت، بیش از گذشته به خانواده های شهدا سر کشی کنند زیرا علاوه بر انجام تکلیف، باعث تقویت ایمان در مدیران می‌شود.