مدرسه باید کانون فرهنگی و تربیتی باشد

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نهصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: بخش بزرگی از انتقادها از آموزش و پرورش به خاطر این است که نتوانسته‌ایم مفاد سند تحول بنیادین را پیاده و اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تحول در نظام آموزش و پرورش در دو بُعد شکل می‌گیرد، گفت: یک بُعد در حوزه محتوا و متن است به نوعی که بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم و بخش دیگر تحول نیز که ناظر بر اصلاح روش‌هاست، به این شکل خواهد بود که بتوانیم روش اداره آموزش و پرورش را تغییر دهیم.

بطحایی با بیان اینکه مدرسه باید کانون فرهنگی و تربیتی باشد، خاطر نشان کرد: مدرسه کانون و محور اساسی تعلیم و تربیت است و امکانات بیرون آموزش و پرورش باید مکمل و عامل جنبی و تکمیلی این موضوع باشد در حالی که امروز برعکس شده است و این مسأله باید تصحیح شود.

در ادامه جلسه مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با تبریک انتخاب آقای دکتر بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و با گرامی‌داشت بهار تعلیم و تربیت، هفته دفاع مقدس و ایام محرم، گفت: زیر نظام مدیریت و راهبری از اصلی‌ترین و محوری‌ترین زیرنظام‌های سند تحول بنیادین است و به نوعی به همه ابعاد و بخش‌های مرتبط با سند، تنه می‌زند و ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با همه آنها دارد؛ به این خاطر باید آن را بسیار جدی و مجکم گرفت.

وی تصریح کرد: سعی شده است که در تدوین و تولید زیرنظام‌ها، انسجام، درهم‌تنیدگی و امانتداری به اصول و مبانی سند حفظ و تقویت شود.