42 هزار نفر از کارکنان شهرداری عضو بسیج هستند

محمدعلی نجفی شهردار تهران در همایش اقتدار حسینی که با حضور گردان های بسیج، اعضای شورای شهر و فرمانده سپاه حضرت محمد(ص) امروز(سه شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال شروع سال تحصیلی و آغاز هفته دفاع مقدس با ماه محرم متقارن شده است، بسیار خوش یمن بوده، زیرا امام حسین(ع) نیز آموزگار عدالت و هویت است و خصلت و آموزه هایش باید سرلوحه برنامه های مدارس و دانشگاه ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس ما در طی 8 سال تاریخی بیش از هر چیز دیگری تحت تاثیر نهضت عاشورا بود و لحظه لحظه های آن با نام و یاد شهدای کربلاهمراه بوده است.

نجفی عنوان کرد: امیدوارم در هفته گرامی داشت دفاع مقدس و بعد از آن، خط سرخ شهادت که نقطه آغازین آن عاشورا بود و در طول تاریخ استمرار یافته، مورد توجه همه و مورد تفسیر و بررسی قرار گیرد تا راهگشای ما باشد.

شهردار تهران اضافه کرد: قبل از آن که واقعه شهادت برای ما آموزنده باشد، جایگاه ویژه خود را دارد، چراکه این رزمندگان و شهیدان با شور و هیجان از گران بهاترین دارایی خود یعنی از جان شان گذشتند. این روش و منش شهیدان است که باید مورد توجه و عبرت یکایک ما باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 42 هزار نفر از کارکنان شهرداری عضو بسیج هستند، یادآور شد: شهرداری باید خوش‌نام ترین و خوش قاعده ترین سازمان کشور باشد و خدمات باید در عالی ترین سطح کیفی به مردم ارائه شود و مردم نیز از آن راضی باشند، همچنین انتظار می رود که ارتباط این سازمان با مردم در شکل واقعی تکریم ارباب و رجوع و الگویی برای سایر سازمان ها باشد. در حالی که متاسفانه شرایط هم اکنون این گونه و مورد رضایت نیست.

نجفی عنوان کرد: بنابراین انتظار می رود که خود را متناسب با تفکر بسیجی تربیت کنیم و علمکردمان را مطابق فرهنگ بسیجی وفق دهیم و از طرفی دیگر انتظار می رود تا محیط اطراف خود را با فرهنگ بسیجی آشنا کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: امیدوارم با همت همه کارکنان و بسیجیان، شهرداری سازمانی خوش نام و خدمتگزار در نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: امیدوارم خداوند همه ما را در زمره پیروان و رهروان راه امام حسین(ع) قرار دهد، زیرا بزرگترین توفیق همه ما این است که از محبان امام حسین (ع) باشیم و امیدوارم خداوند این توفیق را نصیب ما کند.

نجفی در پایان عنوان کرد: از خداوند می خواهم همان طور که عادت کربلایی به ما آموخت تا در مناسبت های مختلف به یاد قیام عاشورا باشیم و مجالس عزاداری امام حسین(ع) را برپا کنیم، این توفیق نصیبمان شود تا توفیق عبادت کربلایی پیدا کنیم، به این معنا که نماز، اخلاق، رفتار و رویکردهای مان حسینی شود.