اختلالات خواب در بروز سرطان چه نقشی دارد؟

احمد جلیلی در نشست خبری که در ارتباط با سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران برگزار شد، به مشکلات خواب و تأثیر آن در بیماری‌های جسمی و روانی اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه تغییر ریتم خواب به دلیل سرگرمی‌های جدید جوانان و استفاده بیش از حد و اندازه از فضای مجازی مشکل‌ساز شده و عوارض زیادی را برای افراد می‌تواند به همراه داشته باشد.

وی افزود: اکثر بیمارانی که به دلیل اختلالات خواب به روان‌پزشک مراجعه می‌کنند، تغییر در ریتم خواب آنها وجود دارد و باید توجه داشت که خواب دیروقت کیفیت خوبی نداشته و می‌تواند برای فرد مشکل‌ساز شود.

رئیس سابق انجمن روان‌پزشکی ایران بابیان اینکه اختلالات خواب در بیماری‌های روانی و جسمی حتی سرطان‌ها نیز نقش دارد، گفت: عادت به دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن خوب نیست و افراد باید بهداشت خواب خود را به‌خوبی رعایت کنند.

جلیلی اضافه کرد: تحقیقات نشان داده که افرادی که در شیفت‌های شب کار می‌کنند اغلب نسبت به افراد عادی، بیماری‌های جسمی و روانی بیشتری آنها را تهدید می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت خواب نیز باید در نظر گرفته شود؛ چراکه اگر خواب یکنواخت نباشد نیز می‌تواند سبب بروز مشکل برای فرد شود.