مضرات باورنکردنی مصرف میوه‌های گلخانه‌ای

باید دانست که بهتر است از برنج منطقه و اقلیمی که در آن زندگی می‌کنید، بخورید و از مصرف برنج وارداتی از کشورهای دیگر پرهیز داشت.

برنج هر کشوری یا اقلیمی، سازگاری با مردم همان کشور یا اقلیم را دارد حتی بهترین و مرغوبترین برنج ایرانی نیز برای مردم سایر کشورها مناسب نیست؛ این موضوع مرتبط با آب و هوا و خاک هر اقلیم است.

ترجیحا از میوه‌های مناطق جغرافیایی که خاص همان اقلیم و بومی آن منطقه است، بخورید؛کیوی‌، پرتقال تامسون‌، نارنگی واشنگتن، ازگیل ژاپنی، آووکادو‌، آناناس، ذرت مکزیکی و هر میوه دیگری که بومی ایران نیستند از جمله این میوه‌ها هستند.

بعضی از میوه‌ها و جالیزیها ، هیبریدی و دستکاری شده ژنتیکی هستند؛ توصیه می‌شود از خوردن این موارد، پرهیز داشته باشید؛ نخود فرنگی‌، هندوانه زرد و نارنجی‌، هلوانجیری از جمله این موارد هستند.

ترجیحا از میوه‌های نور آفتاب‌دیده میل شود و از خوردن میوه‌های گلخانه‌ای که اصلا نور آفتاب به خود ندیده‌اند، پرهیز کنید؛ این میوه‌ها از نظر املاح و الکترولیتها، فقیر و بی‌چیز هستند و می‌توانند کمبود ویتامین D و الکترولیتها در بدن ایجاد کنند؛ قارچ گلخانه‌ای‌، خیار گلخانه‌ای، موز از جمله این موارد هستند.

از میوه‌های فصل بخورید؛ از خوردن میوه‌های تابستانی در فصل پاییز و زمستان پرهیز شود؛ در شب یلدا از خوردن هندوانه‌ و در فصل زمستان از خوردن گوجه و خیار پرهیز شود.