پلیس ایران آماده همکاری با پلیس کشورهای دیگر است

حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه در هشتمین نشست نیروی انتظامی با سفرا، کارداران و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مستقر در تهران در مقر یگان ویژه نیروی انتظامی اظهار داشت: پلیس سرافراز ما همواره آمادگی کامل دارد تا از کانال‌های دیپلماتیک در قالب اینترپل و روابط دوجانبه همکاری گسترده و بین‌المللی با کشورهای دیگر داشته باشد.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه تصریح کرد: این همکاری به‌خصوص در جوامع امروز که پلیس جهان و منطقه با مشکلات مشترکی مواجه است، بیش از پیش همکاری بینابین را می‌طلبد.

این مقام ارشد وزارت خارج افزود: مبارزه با تروریست، مبارزه با جرائم سازمان یافته، مبارزه با جرائم سایبری، مبارزه با جعل، مبارزه با قاچاق انسان و مواد مخدر، ازجمله مواردی است که مشکلات مشترک کشورهای مختلف است.

قشقاوی گفت: پلیس ایران همکاری در حوزه‌های گسترده‌ای با کشورهای جهان دارد.

معاون کنسولی وزیر امور خارجه تصریح کرد: به برکت اراده مصمم فرمانده نیروی انتظامی و وزیر امور خارجه هیچ محدودیتی در همکاری وجود ندارد و پلیس ما با بعضی از کشورها نیز همکاری داشته و جلسات مختلف برگزار می‌کند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه اعلام کرد: در حوزه روادید سفرا می‌دانند که ما با بیش از 70 درصد از کشورها روابط داریم و اتباع تمام کشورها به‌جز 11 کشور می‌توانند روادید جهانگردی تا سه ماه تحصیل کنند.

وی گفت: ما لغو روادید برای کشورهای ترکیه، سوریه، کردستان، ارمنستان و بولیوی داریم.

قشقاوی خاطرنشان کرد: تمام فرودگاه‌های ما آمادگی پذیرش اتباع 180 کشور و پلیس ایران آماده همکاری با پلیس کشورهای دیگر است.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم با تمام کشورها در حوزه معاضدت قضایی انتقال محکومین و استرداد مجرمین همکاری کنیم و پلیس ما به‌عنوان یک ضابط قدرتمند در این زمینه وارد عمل می‌شود.