در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به احیای شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک تهران قرار بود مورد بررسی قرار بگیرد که محسن هاشمی رئیس شورا اعلام کرد: در این رابطه شورای چهارم مصوبه‌ای داشته است.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ما اطلاع داشتیم چنین مصوبه‌ای در شورای چهارم وجود دارد، اما این مصوبه الزام‌آور نبود.

وی ادامه داد: در تماسی که معاونت حمل و نقل و ترافیک با شورا داشت، اعلام کرد «این موضوع در دست پیگیری و اصل طرح از سوی شهرداری نیز مورد پذیرش است»؛ بنابراین درخواست می‌شود ظرف سه ماه این مصوبه مسکوت بماند که با رأی اعضا، پیشنهاد مسکوت ماندن این طرح مورد پذیرش قرار گرفت و قرار شد شرکت مطالعات جامع حمل و نقل بر اساس مصوبه شورای چهارم احیاء شود.

همچنین مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در این رابطه توضیح داد: اصل پیشنهاد به این دلیل بود که مسائل ترافیکی با مطالعه طرح شود.

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران نیز در این خصوص گفت: در یک دوره ای شهرداری شرکت های تابعه خود را به بخش خصوصی واگدار کرد و سپس تصمیم برآن شد که این شرکت ها دوباره به شهرداری بازگردد که شرکت مطالعات حمل و نقل و ترافیک نیز در زمره این شرکت ها است.

مجید فراهانی دیگر عضو شورا در مورد این طرح گفت: شهرداری در دوره ای و به مبلغ نازلی مرکز مطالعات جامع حمل و نقل تهران که در خیابان میرداماد بود را واگذار کرد و قرار بود دوباره خریداری شود اما به دلایل مشکلات پیش آمده هنوز خریداری نشده که این طرح ناظر بر احیای این طرح است.

وی تاکید کرد: اگر بر سر قیمت با این شرکت به توافق نرسند، شهرداری موظف به احداث مرکز دیگری در مورد مطالعه برای ترافیک شهر است.