پرداخت بیش از 19 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست با مدیر صندوق کارآفرینی امید استان تهران اظهار کرد: رویکرد این سازمان توانمندسازی نیازمندان و مددجویان کمیته امداد مبتنی بر توجه به‌تمامی ابعاد و نیازهای آن‌ها با استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها، مؤسسات خیریه و مجموعه مراکز اقتصادی این استان است.

وی یکی از اهداف اصلی کمیته امداد را کارآفرینی، ایجاد اشتغال و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت عنوان کرد و افزود: تبدیل‌شدن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به کارآفرین و استقلال مالی آن‌ها اصلی‌ترین هدف کمیته امداد است.

ولیئی با اشاره به اینکه ارائه خدمات حمایتی و توانمندسازی این نهاد باهدف رفع نیازهای ضروری زندگی و مشکلات حاد مددجویان بوده تا در نهایت بستر خروج آن‌ها از چرخه حمایت مهیا شود، افزود: تاکنون تعاملات وسیع برون‌سازمانی در سطح استانی و شهرستانی با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، بانک‌ها در زمینهٔ استفاده مددجویان از تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارتباط و همکاری با مراکز دانشگاهی و پژوهشی، انعقاد تفاهم‌نامه با اتحادیه‌ها و مراکز کاریابی برای پیشبرد برنامه‌های فقرزدایی محرومان انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند اشتغال‌زایی برای جامعه هدف کمیته امداد در یک بازه زمانی مشخص انجام می‌شود، افزود: با شناسایی افراد مستعد ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی در رشته شغلی مورد علاقه طرح اشتغال برای آن‌ها با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد می‌شود.

ولیئی ادامه داد: به‌منظور پایداری طرح اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نظارت‌های فنی از طرح‌های اشتغال پس از اجرای طرح به‌ عمل‌ آمده و بازاریابی برای محصولات تولیدی طرح‌های اشتغال نیز انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به ایجاد یک هزار و ۳۰۰ طرح با یک هزار و500 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: طرح‌های اشتغال ایجادشده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در شش‌ماهه نخست امسال در قالب طرح‌های دامداری، کشاورزی، خدمات و صنفی و صنعتی بوده است.

پرداخت بیش از 19 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

وی به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در شش‌ماهه نخست امسال اشاره کرد و افزود: منابع مورد نیاز اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از محل تسهیلات بانکی و صندوق امداد ولایت تأمین‌ شده است.

ولیئی یادآور شد: در شش‌ماهه نخست امسال ۳۷۱ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از طریق معرفی به مراکز کاریابی مشغول به کار شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: سهم کمیته امداد استان از محل منابع بانکی برای ایجاد اشتغال در سال جاری ۸۷ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان تعیین‌شده است.

وی از شناسایی و معرفی سه هزار و ۲۵۳ مددجوی واجد شرایط ایجاد اشتغال به بانک‌های عامل در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: امیدوار هستیم با همکاری مناسب بانک‌ها زمینه اشتغال‌زایی مددجویان معرفی‌شده برای دریافت تسهیلات اشتغال از محل منابع بانکی فراهم شود.