لزوم تصمیم گیری سریع شهرداری در رسیدگی به پرونده‌های مختلف

 محسن هاشمی رفسنجانی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز اعضا به انتخاب دو نماینده برای کمیسیون مناقصه و همچنین نماینده‌ای برای حضور در کارگروه مصوبهساماندهی دکل‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی پرداختند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر در ادامه به بررسی بحث باغات بر اساس کمیسیون ماده 7 که توسط اعضای کمیسیون مربوطه مطرح شد پرداختند و به دلیل برخی از شبهاتی که در اسناد پرونده بود، پرونده مجددا به کمیسیون معماری و شهرسازی که وظیفه بررسی وضعیت باغات را برعهده دارد، برگشت داده شد.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: شورای پنجم از همان ابتدای کار با جدیت موضوع ساختمان پلاسکو را دنبال کرد و نظرات سایر دست‌اندرکاران از جمله بنیاد مستضعفان به عنوان مالک ساختمان پلاسکو و همچنین کسانی که در پلاسکو به کسب و کار مشغول بودند که چه به عنوان سرقفلی‌دار و چه به عنوان کسانی که واحدی را اجاره کرده بودند را در نظر نهایی خود لحاظ کردند.

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: موضوع نگرانی‌های کسبه پلاسکو برای کسب و کار و ساخت و ساز مجدد پلاسکو را در بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مورد ساخت و ساز مجدد در پلاسکو نظراتی دارد و در نهایت سازمان میراث فرهنگی نیز نسبت به محله‌های تهران قدیم و طرح‌های تفصیلی و چگونگی اجرای این طرح ها پیشنهاد و نظری دارد، مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعضای شورای شهر تهران به این نتیجه رسیدند که کمیسیون‌های مربوطه در خصوص حل مشکلات کسبه پلاسکو باید هر چه زودتر نظر خود را اعلام کنند تا بهانه‌ای دست مالک واحدهای این ساختمان نباشد و بر همین اساس نظرات خود را به شهرداری اعلام کنند.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: این تصمیم به عنوان مصوبه اعضای شورای شهر مطرح نشد و تنها در حد یک پیشنهاد به شهرداری تهران ارائه شد که توپ در زمین شهرداری نباشد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته گاهی اوقات برخی از مالکان به بهانه اینکه شهرداری اجازه ساخت و ساز و ورود به محل را نمی‌دهد، مشکل را از سوی شهرداری می‌دانستند و پیشنهاد فوق برای رفع مشکل مورد بحث مطرح شد.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بسیاری از ساختمان‌ها همچون پلاسکو تا پیش از این در بلاتکلیفی بود و از شهردار تهران توقع داریم که این گونه پرونده ها را به تصمیم گیری برسانند.

هاشمی رفسنجانی گفت: نظر ما در کمیسیون معماری و شهرسازی این است که حداقل این مقدار حقوق کسبه قبلی ساختمان پلاسکو در اختیار آن‌ها قرار بگیرد تا بتوانند کار خود را دنبال کنند و اینکه مبلغ بیشتر یا کمتری به این موضوع اختصاص داده شود مربوط به تصمیم‌گیری نهایی شهرداری تهران است.

وی تاکید کرد: برخی از نظرات حاکی از آن است که در بعضی از نقاط نمی‌توان ساخت و ساز را مجددا دنبال کرد و ما بر این عقیده هستیم که کسانی که در گذشته حقوق مکتسبه داشتند، بر همان اساس می‌توان به پرداخت حقوق کسبه قبلی پلاسکو اقدام کرد.