دام جدید آژانس های هواپیمایی/ بخوانید تا گول نخورید

به گزارش افکار نیوز، احسان گل محمدی در یادداشت کوتاهی برای  افکار نیوز نوشت: ماجرا از یک پیامک شروع شد؛ "تور کیش 3 روز و 2 شب فقط 400 تومان" حساب کتاب می کنی میبینی  پول بلیط هواپیما و هتل بیشتر از این خواهد شد؛ با آژانس هواپیمایی مورد نظر تماس می گیری تا در مورد کم و کیف ماجرا سوال بپرسی؛ پاسخ همه ی سوالات آنها مثبت است و جوری با شما صحبت می کنند که انگار همه چیز بر روال است و به اصطلاح مو لای "درز" آن نمی رود! اما واقعیت ماجرا کمی متفاوت است و رزرو تور همانا و شروع مشکلات نیز همانا....

اول اینکه آژانس هواپیمایی مذکور بلیط شما را حالا حالاها برای شما نمی فرستد و در خوش‌بینانه ترین حالت «بلیط رفت»در شب سفر به دست تان خواهد  رسید بگذریم که اکثرا با توجه به حجم زیاد مسافران؛ اگر بلیط همان شب سفر هم برسد عموما با غلط تایپی و.. می رسد  و باید در استرس و ترس بمانید که نکند از ورود شما به هواپیما به خاطر اسم اشتباه درج شده بر روی بلیط خودداری کنند.

زمان رسیدن بلیط برگشت سفر هم احتمالا شب برگشت برای شما در تلگرام ارسال می شود و در آغاز سفر بلیط برگشتی برای شما صادر نخواهد شد.

بگذریم که ممکن است بارها ساعت حرکت شما تغییر کند؛ یعنی اگر با شما تماس گرفتند و گفتند بلیطی که شما برای ساعت 6 صبح به مقصد کیش از ما خریدید به ساعت 11 صبح تغییر کرد تعجب نکنید چرا که از این اتفاقات به کرات به وقوع می پیوندد.

دلیل این موضوع را اگر از رئیس آژانس هواپیمایی مذکور بپرسم اینگونه پاسخ خواهد داد: "با توجه به قیمت پایین تور برای حداکثری کردن سود مجبوریم تا آخرین لحظه بلیط را رزرو نکنیم" او اما درباره اینکه اگر عجله داشت و طبق برنامه ریزی خاصی بلیط ساعت 6 صبح را رزرو کرده بود اما در زمان مورد نظر بلیط برای او صادر نشد تکلیف چیست توضیحی ندارد که بدهد؛ لازم است که مسئولان نظارتی در این بخش ورود کنند تا حق مردم بیش از این ضایع نشود!