معاونان بازنشسته شهردار می‌توانند در سمت‌های خود مشغول به فعالیت باشند

 محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره مصوبات بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش اظهار داشت: امروز صبحانه کاری با شهردار تهران و اعضای شورای شهر داشتند که این جلسه هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران در مورد موضوعات مختلفی از جمله حضور معاونین در جلسات شورا، انتصابات و بازنشستگان مباحثی مطرح کردند و حرف‌ها به صورت رک زده شد و شهردار تهران نیز رک پاسخ داد.

وی ادامه داد: زلزله غرب کشور جلسه امروز را نیز تحت‌الشعاع قرار داده بود و درباره کمک‌هایی توسط شهرداری تهران نیز بحث‌هایی مطرح شد. 

وی با اشاره به اینکه مشکلی بین شهرداری و شورای شهر وجود ندارد، گفت: در جلسه امروز آب و فاضلاب تهران نیز حضور پیدا کرد و گزارشی را ارائه داد. سازمان آب و فاضلاب از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است و 9 نفر از اعضای شورای شهر نیز درباره موضوع آب و فاضلاب در تهران مباحثی را مطرح کردند.

وی بیان داشت: مقرر شد رئیس سازمان آب و فاضلاب تهران نیز مجدداً در کمیسیون حضور پیدا کند و درباره کیفیت آب صحبت کند. 

وی گفت: قرار شد سهام شهرداری تهران نیز در سازمان آب و فاضلاب شهر تهران مشخص شود تا شهرداری تهران هم عضوی از هیأت مدیره این سازمان باشد.

وی بیان داشت: در این جلسه الزامات تدوین بودجه سال 97 شهرداری تهران نیز مطرح شد و پیشنهاداتی در این باره ارائه دادند. اعضای شورای شهر تهران در کمیسیون برنامه و بودجه حضور پیدا کردند و از مباحثی از جمله درآمدهای پایدار نیز مطرح شد که بر اساس پیشنهاد آقای الویری درآمدهای پایدار شهرداری تهران از 25 درصد به 40 درصد افزایش یافت و امروز نیز این طرح با 19 رأی به تصویب رسید.

هاشمی رفسنجانی درباه انتصابات صورت گرفته و نامه‌ای که اخیراً شهردار تهران به شورای شهر ارسال کرده است اظهار داشت: این نامه در پاسخ به تذکر آقای علیخانی بود.

وی ادامه داد: موضوع درباره سه معاون بازنشسته شهرداری تهران است که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و استحضاریه‌ای که از نهادهای بالادستی انجام شده شهردار هم‌رده با وزیر و معاونان آن نیز هم‌رده با معاونان وزیر هستند بنابر این معاونان شهردار می‌توانند در سمت‌های خود مشغول به فعالیت باشند و این موضوع نیز حل شد.

وی درباره اعتراض به انتصاب‌های صورت گرفته نیز اظهار داشت:‌ سوء تفاهم‌هایی در باره انتصاب‌های صورت گرفته وجود دارد که همه آنها را مطرح کردند و مقرر شد شهردار تهران سه روز زودتر انتصاب‌هایی که در حال انجام است به اعضای شورای شهر اعلام کند.