ارائه طرح روستا- تعاون برای اشتغال روستاییان

حمید کلانتری افزود:این تسهیلات محدودیتی ندارند و شهرهای زیر ده هزار نفر و روستاها می‌توانند از آن استفاده کنند تا بتوانیم یک ظرفیت بزرگ اجتماعی از طریق صنعت فرش ایجاد کنیم.

 کلانتری از تصویب ارائه تسهیلات برای اشتغال روستاییان خبر داد و گفت: هفته گذشته آیین‌نامه اجرایی استفاده از تسهیلات گسترده اشتغال روستایی به تصویب هیئت دولت رسید و تا دو هفته دیگر بانک‌های توسعه تعاون پست بانک و کشاورزی و همین طور صندوق‌های امید و حمایت از کشاورزی شروع به پرداخت تسهیلات خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در این صنعت باید به چند نکته توجه کنیم، ادامه داد:هر تعاونی باید بداند صدها تعاونی‌ دیگر در داخل و خارج از کشور وجود دارد که باید به چشم رقیب به آن نگاه کنیم.

کلانتری ادامه داد:کشورهای دیگر از هند و چین با نیروی کار ارزان‌تری می‌توانند ما را پشت سر بگذارند و اگر مبتنی بر دانش کار نکنیم شکست می‌خوریم، همچنین صنعت فرش ارتباط عجیبی با صنعت گردشگری دارد و فرش می‌تواند یکی از سوغات‌های همیشگی گردشگران باشد در برخی موارد تعاونی‌ها از بخش خصوصی نقش بیشتری ایفا کنند وقتی واحدها و کارگاه‌ها کوچک زیر چتر تعاون گرد هم بیایند و به مواد اولیه و آموزش با هزینه کمتر دست یابند، می توانند بازار بهتری داشته باشند.

معاون تعاون  وزیر کار و رفاه اجتماعی سازمان فنی حرفه ای را دارای جایگاه اصلی در آموزش و ارتقای صنعت فرش دانست و گفت: یکی از جاهایی که نقش مهمی در این زمینه دارد سازمان فنی و حرفه‌ای است که آمادگی دارد در خدمت صنعت فرش باشد و همین طور صندوق بیمه روستاییان و عشایر می‌تواند در ایمن کردن روستاییان اولویت را به روستاهای بافنده بدهد.