تصویب اولین تفویض اختیار به شهردار

در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران،تمام اعضا بدون حتی یک مخالف به کلیات طرح تمدید "تفویض اختیارات شرکت اتوبوسرانی به شهردار تهران " که از طرف نجفی درخواست شده بود رای مثبت دادند.

طی این مصوبه و تفویض اختیارات شرکت اتوبوسرانی به شهردار تهران، اعضای شورای شهر اجازه انتخاب هیئت مدیره و بازرسان اتوبوسرانی را به شهردارتصویب نکرده و این حق در اختیار شورا ماند.

هاشمی در بحث و بررسی کوتاهی که برای این طرح بین اعضا صورت گرفت، اظهار کرد: اگر من جای شما بودم این تفویض اختیار را به مدت ٤ سال تصویب می‌کردم چرا که ضروریست شهردار همانند حوزه‌های دیگر حمل و نقل عمومی مثل مترو در اداره‌ی اتوبوسرانی هم اختیارات لازم را داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ این تفویض اختیار در کمال تعجب در حالی با اجماع تمام اعضا و بدون حتی یک مخالف و بدون حاشیه تصویب شد که اعضای شورای پنجم از ابتدای حضور در شورا و حتی پیش از این در سال‌های گذشته منتقد سرسخت تفویض اختیارات به شهرداری بودند امار همین سه ماهه آغاز به کار خود در ساختمان بهشت بار‌ها به سلب اختیارات تفویض شده به شهردار تاکید کرده اند.

اما امروز دیدیم که کاهش اختیارات شهردار در راستای نظارت بیشتر و دقیق‌تر شورا بر عملکرد شهردار و شهرداری جزءحر‌ف های شیک رسا‌نه ای اعضا بود و عملا عکس و‌عده های خود عمل می کنند.