لزوم گسترش فرهنگ وقف در جامعه

مهدی چمران در نشست بررسی تئوری وقف در اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که ظهر امروز در دانشگاه امیرکبیر و به همت اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران برگزار شد، گفت: طبق مکتب کمونیستی وقتی دارایی هر فرد به حدی رسید که بیشتر از دیگران شد باید از اموالش جهت کمک به جامعه استفاده کند.

وی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: اگر وقف گسترش پیدا کند و از دارایی و اموال خود بگذریم تا نیاز جامعه را تأمین کنیم و آن را در اختیار اجتماع بگذاریم آن موقع کار مهمی انجام داده‌ایم، این یعنی همان نیت اصلی جامعه و دولت اسلامی.

رئیس سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر حرکت وقف در جامعه ادامه پیدا کند مشکلات هم رفع خواهد شد و اگر ثروت‌های برخی افراد که برای امور خیر وقف می‌شود به رهبر جامعه یا متولی دیگری داده شود تا وی با صلاحدید خود آنها را هزینه کند در آن صورت جامعه‌ ما پیشرفت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر ثروت‌های عمومی نه آن طور که مدنظر کمونیست‌ها بوده است هزینه اعتلای اجتماع شود در آن صورت سنت وقف و ثواب وقف هم رشد پیدا خواهد کرد و می‌توانیم امیدوار باشیم جامعه ما رشد و اعتلا پیدا کرده و نتیجه آن پیشرفت همه جانبه خواهد بود.

چمران در پایان گفت: اگر همه ملت ما بسیجی و بسیجی‌وار زندگی کنند و به وقف اهمیت دهند در آن صورت می‌توانیم روی پای خود ایستاده و دشمنان را مأیوس کنیم.