درخواست فخاری از شهردار تهران

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد شکل گرفتن روند رفتار غلط با اماکن تاریخی و تثبیت آن در مواجهه با محوطه‌های تاریخی بودیم که نمونه آن را می‌توان درساخت و ساز‌های غیراصولی توسط ارگان‌های مختلف پیرامون مجلس شورای ملی، مسجد سپهسالار و عمارت عشرت آباد مشاهده کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه تلاش لازم از سوی نهادهای مسئول از جمله شهرداری برای پیشگیری از چنین خطای بزرگی صورت نگرفته و کار بر همان روال نادرست ادامه دارد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در این میان ساخت برج در منظر میدان مشق و سر در باغ ملی در ضلع غربی ساختمان پیشین روزنامه اطلاعات توسط شهرداری تهران که خود باید رکن حفاظت کننده حریم و منظر ساختمان‌ها و محوطه‌های تاریخی باشد، جای درنگ و تاسف دارد.

فخاری با درخواست از شهرداری بیان کرد: شهرداری باید با کاستن از تعداد طبقات ساختمان‌ها، نخستین گام را برای تغییر در رفتارها و روندهای نادرست بردارد و اصلاح امور را از نهاد مدیریتی خود آغاز کند.

وی افزود: همچنین شهرداری باید در مورد ساخت و سازهای پیرامون میدان بهارستان و خیابان جمهوری اسلامی و تخریب طبقه‌های فوقانی و نیز پیروی از الگوی معماری ایرانی-اسلامی در نمای این ساختمان‌ها متناسب با ارزش‌های بافت تاریخی تهران اقدامات لازم را انجام دهد.