درخواست سالاری از شهرداری تهران برای ارائه برنامه رفع معضل ترافیک

محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های این معاونت اظهار کرد: در این گزارش مجموعه‌ای از چالش ها‌ی اصلی حوزه حمل و نقل شهر تهران مطرح شد که نشان می‌دهد ما با یک ناهنجاری تمام عیار در حوزه ماموریت‌های حمل و نقل و ترافیک مواجه هستیم.

وی افزود: بخشی از آن مربوط به بحث‌های حقوقی وقانونی و تعاملات بین دستگاه‌ها و نهاد‌ها است و بخش دیگر مربوط به مدیریت شهری و برنامه‌ای که شهرداری تهران دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به راهکار‌های ارائه شده توسط معاون ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: راهکار‌های ارائه شده در این جلسه صرفا در سطح بیان سیاست‌ها بود در حالیکه انتظار افکار عمومی، شهروندان و شورای شهر تهران این است که شهرداری تهران برنامه‌های اجرایی خود را برای رفع مشکلات ارائه دهد.

سالاری افزود: به عنوان مثال ما در حال حاضر ۱۹۰ کیلومتر خط مترو داریم که طبق برنامه باید به ۳۰۰ کیلومتر برسد، آقای پورسید آقایی بگویند که طی ۴ سال آینده و یا حتی یک سال آتی چند درصد را می‌توانند عملیاتی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی یک ماه آینده برنامه عملیاتی خود را به شورا ارائه دهد.