راه پیامبر ، راه حکمت، صلح، آشتی و یگانگی بشر است

 محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت اظهار کرد: میلاد خاتم الانبیا، محمد مصطفی(ص) که برترین موجود آفرینش از ابتدای خلقت و روز ازل تا انتهای تاریخ و روز قیامت است، مبارک‌ترین روز سال و موجب شادی و سرور همه مسلمانان به ویژه هموطنان ایرانی است.

وی اضافه کرد: خاتم الانبیا هم به معنای آخرین پیامبر الهی و هم به مفهوم پایان وحی است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: با ظهور حضرت محمد(ص)، سلسله پیامبران و رسولان الهی که برای هدایت بشر مبعوث و برانگیخته شدند به اوج و کمال خود رسید و پس از حضرت محمد (ص)، باب وحی و پیامبری بسته شد.

هاشمی افزود: دوران رسالت پیامبر اسلام، فقط ۲۳ سال(از دوران رسالت ایشان تا پایان عمر) نیست، بلکه پیامبر اکرم(ص)، رسولی تا پایان تاریخ است و اگر دوران حجیت و اعتبار پیامبران پیشین تا برانگیخته شدن پیامبر بعدی، ادامه داشت، بر دوران رسالت و اعتبار پیامبر(ص)، پایانی نیست و از این رو ایشان خاتم پیامبران و رسول ابدی به شمار می‌آیند.

وی افزود: بزرگترین معجزه رسول اکرم(ص) نه معجزات ولادت ایشان، نه شق القمر و نه زنده کردن مردگان است، معجزه پیامبر اعظم(ص)، کتابی است که برای همیشه در تاریخ، فهم و قلب انسان را به سوی خدا می‌گشاید و اگرچه دیگر پس از پیامبر اسلام(ص)، جبرئیل نازل نمی‌شود، اما مخاطبان قرآن کریم، دریافت کنندگان نور وحی هستند و این بالاترین معجزه تاریخ است که به هر انسانی فرصت پیامبری سخن خدا و عملی کردن آن را می‌دهد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیام مهم محمد بن عبدالله (ص)، گشودن همیشگی مسیر عقلانیت و معنویت برای انسان‌ها بود تا به اتکای قرآن کریم بتوانند بی نیاز به پیامبری بیرونی در اعصار آینده، از درون عقل و قلبشان راه رشد و حرکت به سوی کمال را بپیمایند و از این رو پیامبر(ص) انسانی درس نخوانده بود که برای همیشه تاریخ، بزرگترین معلم و بلندمرتبه‌ترین رسول هدایت شد.

وی افزود: راه پیامبر، راه حکمت، صلح، آشتی و یگانگی بشر است تا از این راه اقوام، نژاد‌ها و فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون به وحدت حقیقت برسند. از این رو نامگذاری هفته وحدت در این ایام اقدامی قابل تحسین و به جا است و امیدواریم بزودی، ندای صلح و آشتی و یگانگی بر امت این رسول یگانه حاکم شود.