نقش بی‌بدیل شبکه‌های اجتماعی در ایجاد همدلی در موقع زلزله

مصطفی حسینی با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در مواقع زلزله گفت: زلزله اخیر به خصوص در استان کرمانشاه اگر چه باعث آزرده خاطرشدن و اتفاقات تلخ بسیاری بود اما نشان داد شبکه‌های اجتماعی می‌توانند در مواقع بحران به کمک کشور آید.

وی افزود : یکی از نقش‌های شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی سریع از وضعیت مناطق زلزله زده بود، مردم به سریع‌ترین شکل ممکن گزارش‌ها و اخبار و تصاویر خود را از مناطق زلزله‌زده مخابره کردند و تقریبا تمامی ایران نشان دادند تمام دغدغه‌شان کمک به زلزله زدگان است.

حسینی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی امروز به عنوان یک رسانه در اختیار مردم است، نکته مهمی که باید به آن توجه کرد اینکه هر چند این شبکه‌ها فرصتی را ایجاد می‌کنند اما باید مراقب فضای سوء استفاده‌های احتمالی بود.

مدیر مسئول افکارنیوز تاکید کرد: ترغیب و تشویق مردم برای کمک به زلزله زدگان را می‌توان بزرگترین کارکرد شبکه‌های اجتماعی در مواقع زلزله عنوان کرد.

وی ادامه داد: در مقابل کمک‌های مردم زلزله زدگان در شبکه‌های اجتماعی توانستند به ابراز احساسات مردم پاسخ داده و با استفاده از فضای مجازی تشکر خود را به صورت واقعی اعلام کنند.

حسینی در پایان گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه فضای مجازی توانست کمک بسیار زیادی در همدلی ملت ایران در زلزله اخیر کند، نمی‌توان منکر خصوصیات شبکه‌های اجتماعی شد.