ظرفیت‌های دانشجویی شهر اصفهان در بدنه مدیریت شهری مغفول مانده است/ تلاش برای گفتمان‌سازی دانشجویی در نصف‌جهان

به گزارش افکارنیوز ؛ مهندس نصیر ملت با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو و ضرورت توجه به خواسته‌ها و نیازهای این قشر جامعه در بدنه مدیریت شهری اظهار داشت: امروز شهرداری به عنوان نقطه ارتباط بدنه نخبه با مدیریت شهری اصفهان قلمداد می‌شود و استفاده از ظرفیت نخبگان و به خصوص نخبگان دانشگاه‌ها در این عرصه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در سال‌های گذشته عنوان شده، تصریح کرد: با این حال، در عرصه مدیریت شهری، اتفاق خاصی در این حوزه صورت نگرفته و ارتباط بین دانشگاه با بدنه مدیریت شهری به نوعی فراموش شده است.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان به ظرفیت‌های دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: در طول سال‌ها حضور من در دانشگاه، همواره ظرفیت‌های مغفولی در این عرصه به چشم آمده که این ظرفیت‌ها، آنگونه که باید در عرصه‌های شهری مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشجویی حوزه مدیریت، امروز در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند، گفت: متأسفانه مدیریت شهری برنامه جامعی در این عرصه نداشته و باید تلاش کرد که در چهار سال آینده، زمینه برای اقتصادی کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف شهری فراهم شود.

مهندس ملت با بیان اینکه انتصابات آینده شهرداری اصفهان باید با نگاهی به ظرفیت‌های حوزه دانشجویی صورت گیرد، بیان کرد: راهکار اساسی برای حمایت از فعالیت‌های دانشجویی در مدیریت شهری، نگاه به جریان‌های گفتمان‌ساز در این عرصه است و در این حوزه نقش دانشجویان و فعالان دانشجویی اهمیت قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از مدیران نخبه در عرصه مدیریت شهری، زمینه ورود دانشجویان به این بخش را فراهم می‌کند، گفت: با توجه به این موضوع، شهردار اصفهان، معاونان، مدیران عامل سازمان‌ها و شهرداران مناطق، باید زمینه استفاده از چهره‌های نخبه را در کنار خود فراهم کنند تا ورود دانشجویان به این عرصه نیز تسهیل شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان توجه به جنبه‌های گردشگری شهر اصفهان و نقش دانشجویان در این حوزه را مهم تلقی کرد و گفت: گردشگری شهر اصفهان با شعار و فعالیت‌های مقطعی گسترش و توسعه پیدا نمی‌کند و لازم است که دانشجویان فعال در عرصه گردشگری، ورودی جدی در این حوزه داشته باشند و در این زمینه اتفاقات خوبی رقم بزنند.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان و کمیسیون اقتصادی این شورا نیز آمادگی خود را به منظور حمایت از ورود نخبگان به بدنه مدیریت شهری اعلام می‌دارد.