75 درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده‌اند

علی نوذرپور شهردار منطقه 22 تهران بیان کرد: بر اساس سرشماری سال 95 در منطقه 22 تهران 176 هزار نفر سکونت دارند.

نوذرپور ادامه داد: بر اساس پروانه‌ها و توافق‌های انجام شده جمعیت پذیریبرای منطقه 22 بالای 500 هزار نفر است.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت کنونی منطقه 22، در حوزه حمل و نقل عمومی اقدامات مناسبی تاکنون انجام نشده است.

شهردار منطقه 22 تهران گفت: در حال حاضر در حوزه تاکسیرانی، اتوبوسرانی و همچنین بخش حمل و نقل ریلی منطقه 22 به شدت کمبود احساس می‌شود.

نوذرپور افزود: طبق مطالعات انجام شده و با کمک شرکت مشاور فرانسوی، موضوع احداث خط ریلی شهری برای منطقه 22 پیش بینی شده است که  باید در شورای عالی حمل و نقل و ترافیک کشور این موضوع تصویب و سپس اجرا شود.

وی با بیان اینکه کمبود امکانات در بخش حمل و نقل عمومی برای منطقه 22 تهران یک نقطه ضعف جدی است، تصریح کرد: از مسئولان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران دعوت کردیم که به اینجا بیایند تا بعد از بررسی در صورت امکان بتوانیم به تعداد ایستگاه‌های و اتوبوس‌ها بیافزاییم.

75 درصد اتوبوس‌های تهران فرسوده‌اند

شهردار منطقه 22 تهران با اشاره به مشکلات کلان اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: متاسفانه 75 درصد از 6 هزار و 200 اتوبوسی که در تهران موجود است تا پایان سال به سن فرسودگی می‌رسند.

نوذرپور در خصوص مشکلات تاکسیرانی در منطقه 22 تهران افزود: علی رغم نوسازی های صورت گرفته در حوزه تاکسیرانی شهر تهران در سال گذشته و اینکه از جهت تاکسی در مذیغه نیستیم، اما در این منطقه با کمبود تاکسی داریم و مردم در برخی از ساعات شبانه روز به لحاظ رفت و آمد با مشکل مواجه هستند.
 
شهردار منطقه 22 تهران تاکید کرد: موضوع حمل و نقل عمومی منطقه 22 یکی از اولویت‌های جدی شهرداری است که برای رفع مشکلات و کمبودها در این حوزه اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر حمل و نقل عمومی در منطقه 22، مدهای پیاده و دوچرخه نیز به دلیل وجود فضای باز از جمله موضوعاتی هستند که در برنامه‌های شهرداری به آن‌ها توجه شده است.