ایرنا: مشاور رییس جمهور در امور بانوان بر ضرورت زمینه سازی برای ایجاد مشاغل امن برای بانوان تاکید کرد.

مریم مجتهدزاده روز پنجشنبه در دومین روز از سومین همایش مشاوران امور بانوان وزارت راه و شهرسازی و سازمانهای تابعه در مشهد به تشریح سیاست‌های دولت در بخش‌های تعاونی و کارآفرینی و ایجاد توازن بین مسوولیت‌های اجتماعی و خانوادگی بانوان پرداخت.

وی گفت: دولت دهم در تلاش است برای افزایش همزمان بازدهی اقتصادی خانواده‌ها و رشد جامعه اقدام موثری انجام دهد.

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به شناسایی۲۹۰ شغل خانگی در کشور، افزود: مسوولیت مشاغل خانگی برعهده مشاوران امور بانوان است و بر این اساس شعبات مشاغل خانگی در دفا‌تر استان‌های اموربانوان ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که البته این حوزه مستلزم توجه بیشتر است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمراز رییس جمهور و وزرای اقتصاد و کار در رابطه با بیمه زنان خانه دار، گفت: تلاش می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر این بحث‌ها با خروجی مثبت برای زنانه خانه دار به نتیجه برسد.

دبیر ستاد ملی زن و خانواده درادامه هدف راهبردی فعالیت مشاوران بانوان در سازمان‌ها و ادارات را تشکیل، تحکیم و تعلیم به خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: این هدف باید نظاممند و با ضوابط مشخص دنبال شود.

مجتهدزاده، طرح نخستین مباحثجدی درباره خانواده را در دولت نهم دانست و گفت: از آن زمان بحث‌ها و گفت‌و‌گوهای موثری در زمینه تزلزل خانواده‌ها صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در راستای پیگیری هرچه قویتر اهداف مرتبط با این موضوع، جایگاه مشاور امور بانوان و خانواده در سطح وزرا تثبیت شده و اکنون هم در حال برنامه ریزی، تثبیت و ایجاد زیرساخت مشاوران امور بانوان در فرمانداریها هستیم.