لزوم ساماندهی روددره‌ها در شهر تهران

آرش میلانی در جریان بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران و در تذکر قبل از دستور جلسه امروز با اشاره به گرامیداشت روز جهانی کوهستان اظهار کرد: کوهستان‌های تهران نقش مهمی را در حفظ محیط زیست شهر دارند و باید به این موضوع توجه شود. در سال‌های گذشته مدیریت شهری کمک‌های را در بحث امدادرسانی در این بخش داشته است که باید ادامه پیدا کند.

میلانی ضمن انتقاد به ساماندهی روددره‌ها در شهر تهران گفت: متاسفانه هزینه‌های هنگفتی برای این بخش در سال گذشته صرف شده است که نیاز به بازنگری در این بخش داریم.  مدیریت شهری در این حوزه توجه ویژه‌ای به ساماندهی روددره‌ها براساس چارچوب و طرح‌ها داشته باشند.

به گزارش تسنیم، در ادامه جلسه مرتضی الویری با اشاره به فرارسیدن ارسال لایحه بودجه 97 شهرداری تهران بیان کرد: ما منتظر دریافت این لایحه و در نهایت بررسی آن در کمیسیون و صحن شورا هستیم.  به‌زودی این لایحه به شورا اصلاح خواهد شد که پیش‌نیاز آن این است که شهرداری تهران بازنگری را در ردیف‌های درآمدها و به خصوص درآمدهای پایدار داشته باشد.  انتظار می‌رود شهرداری تهران قبل از ارسال لایحه بودجه 97، پیشنهاد ارسال ردیف‌های درآمد‌های پایدار را برای شورا ارسال کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: چنانچه تاخیری در ارسال ردیف‌های درآمدهای پایدار در بودجه شهرداری تهران صورت گیرد قاعدتا ما در آینده با مشکلاتی در بحث درآمدها روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به درگذشت 10 نفر از کوهنوردان در ارتفاعات لرستان، بیان کرد: ما مدتهاست که به شنیدن خبرهای اینچنینی عادت کرده‌ایم. فوت هم‌وطنان‌مان در حوادثی از جمله سقوط هواپیما، تصادفات قطارها، زلزله، سیل برای مسئولان و مردم عادت شده است و به شدت آثار بدی بر روح و جسم و وضعیت شهروندان وارد کرده است. 

حق‌شناس خطاب به وزارت ورزش و جوانان گفت: انتظار می‌رود این وزارتخانه و همچنین فدراسیون کوهنوردی کمیته‌ای برای بررسی علل این حادثه ترتیب دهد. 

وی اظهار امیدواری کرد چنانچه کسی در این حادثه قصور کرده است به دادگاه معرفی شود. 

محمود میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه روزانه 9500 تن زباله در تهران تولید می‌شود گفت: برای شهری مثل تهران این یک هشدار است. از 9 هزار و 500 تن زباله حداقل 2 هزار تن آن پسماند باارزش محسوب می‌شود که به احتساب هر کیلو هزار تومان سالانه 700 میلیارد تومان در این بخش دور ریخته می‌شود. 

میرلوحی اظهار امیدواری کرد: شهرداری تهران و سایر بخش‌های مربوط به حوزه پسماند توجه ویژه ای را به موضوع تفکیک زباله‌ها از مبدأ داشته باشند چرا که جمع‌آوری و حمل و نقل زباله‌ها بدون تفکیک مشکلات بهداشتی بسیاری را در شهر به وجود آورده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 1500 نفر انسان مظلوم با 8 ساعت کار در مجموعه آرارات کوه اقدام به تفکیک زباله‌ها می‌کنند که با مشکلات بهداشتی بسیاری روبه‌رو هستند. امیدواریم مجموعه شهرداری تهران اقدامات فرهنگسازی جهت تفکیک زباله از مبدأ آغاز کند چرا که در این بخش با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم.