چالش‌ها در حوزه طب سنتی

معاون وزیر بهداشت گفت: مشکل تحقیقات در طب سنتی این است که افراد روش‌های درمانی را عنوان می‌کنند که مراحل آزمایشگاهی، حیوانی و بالینی نگذرانده و صرفاً می‌گویند فلان بیمار با چنین تجویزی خوب شد، درحالی که علم پزشکی دنیا به‌چنددلیل این روش را نمی‌پذیرد.

رضا ملک‌زاده درباره چگونگی حمایت از پژوهش‌ها در حوزه طب ایرانی اظهار داشت: طب قدیم ایران که امروزه برای مردم نیز بسیار مفید است حتماً در زمینه پژوهش‌ و تحقیقات از آن حمایت ویژه می‌کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره چالش‌ها در حوزه طب سنتی نیز تصریح کرد: البته مشکل تحقیقات در طب سنتی این است که افراد بسیاری روش‌های درمانی را عنوان می‌کنند که هیچ‌کدام مراحل آزمایشگاهی، حیوانی و بالینی نگذرانده و صرفاً عنوان می‌شود فلان بیمار با چنین تجویزی خوب شده است درحالی که این روش‌ها دیگر در دنیای علم و پزشکی جهان مورد قبول نیست زیرا اولیه‌ترین امر در حوزه پژوهش‌ بالینی، رعایت کدها و اخلاق پزشکی است.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: با وجود این، هم‌اکنون نیز در حوزه طب ایرانی درباره طب گیاهی و قدیم، برخی محققان بودجه و اعتبارات مالی گرفتند و در حال ادامه تحقیقات خود هستند.