دو گروه جدید برای معافیت سربازی می توانند ثبت نام کنند

سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص آخرین آمار ثبت‌نام فرزندان آزادگان، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران در طرح کسر یا معافیت خدمت سربازی ایثارگران اظهار داشت: تا این لحظه بیش از 200 هزار نفر در دفاتر پلیس+10 ثبت نام کردند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این مطلب که روند ثبت‌نام تاکنون خوب بوده، تصریح کرد:ایثارگران مدنظر داشته باشند که اگر قبلا از کسر خدمت برای یک فرزند خود استفاده کرده‌اند برای فرزند دیگر نیز می‌توانند ثبت‌نام را انجام دهند.

وی گفت: برای ثبت‌نام در طرح کسری و معافیت از خدمت ایثارگران محدودیت سنی وجود ندارد و اگر ایثارگر فرزند پسرش کوچک بوده و مشمول محسوب نمی‌شود نیز باید برای ثبت‌نام به پلیس +10 مراجعه کند.

این مقام ارشد نظام‌ وظیفه با بیان این مطلب که بعد از ثبت‌نام افراد در این طرح، بانک اطلاعاتی تشکیل شده و برای معافیت یا کسر خدمت افراد در سال‌های آتی نیز تصمیم‌گیری خواهد شد، گفت: ایثارگرانی که فرزندشان هم اینک در حال انجام خدمت سربازی است، برای ثبت‌نام در این سامانه مراجعه کنند. 

سردار کریمی خاطرنشان کرد: بعد از پایان مهلت ثبت‌نام در 10 دی ماه و بررسی یک ماهه، اسامی افرادی که در زمره 20 هزار نفر کسری یا معافیت از خدمت امسال باشند، اعلام خواهد شد. 

وی تاکید کرد: باید تمام خانواده‌هایی که پدر یا مادرشان آزاده، جانباز، ایثارگر و رزمنده بوده‌اند برای ثبت‌نام مراجعه کنند؛ حتی کسانی که بر اساس طرح امام حسن مجتبی در مناطق عملیاتی درگیر، حضور داشته و معادل رزمندگی برای آنها حساب می‌شود.