آمادگی نسبی پایتخت در برابر وقوع زلزله احتمالی

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغاز سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به زلزله روز چهارشنبه تهران اظهار کرد: این زلزله تذکری به همه بود تا بدانند که موضوع زلزله در تهران اهمیت بالایی دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هم اکنون از نظر امداد و نجات برای زلزله آمادگی نسبی داریم، اظهار کرد: اگر تعداد مصدومان بالا باشد امکانات فعلی کافی نیست و باید برای اطمینان مردم اعتبارات کافی تخصیص داده شود.

وی با تشکر از همه دست‌اندرکارانی که در شب زلزله اقدام به انجام وظایف خود کردند، ادامه داد: هنوز هم دستگاه‌های 14 گانه مرتبط با زلزله مشغول به کار هستند و در این مدت تمام کارها را در زمینه پیشگیری و امداد و نجات بازبینی کرده اند.

هاشمی رفسنجانی با ابراز امیدواری از اینکه باید مسئولان نسبت به زلزله حساس باشند، گفت: این زلزله نه آنقدر کوچک بود که جلب توجه نکند و نه آن قدر بزرگ بود که خسارت وارد کند.

وی افزود: امیدواریم دستگاه‌های مختلف اعم از شهرداری، مخابرات، اورژانس، هلال احمر، سپاه، بسیج و ارتش که در بحث زلزله فعال هستند، مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند تا در ستاد بحران مطرح شود و بعد هم در محلی که قرار است از سران نظام کمک گرفته شود، مطرح شود.

رئیس شورای شهر تهران در پایان اظهار کرد: اکنون در شرایط بدی نیستیم،اما با افزایش تعداد مصدومان دچار مشکل می‌شویم.