تهرانی ها هنگام زلزله مشکل امنیتی و انتظامی نداشتند

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره تهران شهر امن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر تهران در مقایسه با شهرهای سایر کشورها از نظر امنیتی در جایگاه بالایی قرار دارد. همچنین ما در بعد امنیت ذهنی مشکل داریم و باید با استفاده از هنرمندان و اصحاب رسانه در این زمینه اقدام کنیم تا در ذهن مردم امنیت تداعی شود.

وی افزود: پلیس همیشه در همه حال در کنار مردم است و از مردم تقاضا داریم تا در صورت مشاهده هر موردی سریعا آن را به پلیس اطلاع رسانی کنند و با مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع شود.

سردار رحیمی بیان کرد: از لحظه ای که زلزله به وقوع پیوست همه همکارانمان پای کار بودند و چه در بخش انتظامی و چه امنیتی حضور چشم گیری داشتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: بعضی از مردم پس از وقوع زلزله در بیرون از منازل‌شان خوابیدند و مشکلی هم پیش نیامد و گزارشی هم به پلیس ارائه نشد.

وی گفت: پلیس راهور نیز به مانند همیشه بحث تسهیل‌رسانی برای تردد خودروها را در دستور کار قرار داد و مشکل ترافیکی هم نداشتیم.

سردار رحیمی در خصوص شایعه‌سازی در فضای مجازی درباره وقوع زلزله اظهار کرد: با شایعه‌سازانی که در فضای مجازی در خصوص زلزله اظهار نظر می‌کنند برخورد قاطع می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: آرامش مردم نباید حتی با نظریه‌های علمی هم برهم زده شود که در این صورت با این شایعه‌سازان برخورد خواهد شد و به پلیس فتا احضار خواهند شد و همچنین به پلیس فتا اطلاع‌ دادیم که فضای مجازی را رصد و شایعه‌سازان را شناسایی کنند.