برپایی مانور‌های اسکان اضطراری در شهر تهران

ابراهیم تاجیک نوری گفت: بر اساس ابلاغ هیئت وزیران به جمعیت هلال احمر باید در شرایط بحرانی شرایط را برای اسکان اضطراری یک میلیون نفر در شهر تهران فراهم کنیم.

وی افزود: این ابلاغیه از سال ۸۹ به جمعیت هلال احمر استان تهارن ارائه شده و بر اساس ظرفیت‌هایی که سازمان مدیریت بحران در اختیار دارد، جمعیت هلال احمر برای یک میلیون نفر برنامه ریزی می‌کند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران با اشاره به برپایی مانور‌های اسکان اضطراری در شهر تهران اظهارکرد: در حال حاضر سبک مانور‌های اسکان اضطراری ما به این صورت نیست که در مناطق مختلف شهر اقدام به برپا کردن چادر‌های اسکان موقت کنیم بلکه اکنون تمرکز ما به موضوع افزایش تیم‌های عملیاتی معطوف شده است.

تاجیک نوری در رابطه با مانور عملیاتی نیرو‌های هلال احمر تهران پس از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از زمین لرزه کرمانشاه، ۱۸۰ تن از نیرو‌های هلال احمر تهران در سرپل ذهاب در یک مانور عملیاتی واقعی حضور پیدا کرده و از این طریق کمک‌های خود را به مردم زلزله زده ارائه کردند.

وی با تاکید بر اینکه مانور‌های برگزار شده از سوی هلال احمر تهران تنها به یک سرفصل خاص خلاصه نمی‌شود تصریح کرد: در تمام سرفصل‌ها اعم از اسکان اضطراری، موانع ترافیکی، آوار و ... مانور‌هایی را برگزار می‌کنیم، اما این مانور‌ها در سطح گسترده برگزار نشده و تنها برای افزایش مهارت نیرو‌های جمعیت هلال احمر است.