ماده ای که دشمن دیابت و سرطان است!

سرکه، عامل کاهش دهنده سرطان و دیابت شکوه سربلوکی گفت: برنامه غذایی نامناسب و عدم توجه خانواده‌ها به آن منجر به کاهش مصرف برخی مواد غذایی ضروری و افزایش استفاده از مواد کم ارزش غذایی شده است. در این بین می‌توان به فواید مصرف سرکه در سبد غذایی اشاره کرد.

وی افزود: سرکه تولید شد از سیب، علاوه بر هضم غذا و کاهش چربی در بدن، باعث و لاغری شده و با کلسترول، فشار خون بالا، پیری و عفونت گوش مقابله و ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد چاق مصرف سرکه سیب را در برنامه غذایی خود قرار داده و از بروز بسیار از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: در مواقع بروز نشانه‌های التهابی و قارچ بر روی پوست نیز می‌توان از سرکه استفاده کرد چراکه دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی بوده و تأثیر بسیاری در درمان و تقویت پوست و مو دارد.

وی عنوان کرد: دیابت از جمله بیماری‌هایی است که تحت تأثیر ضعف اعصاب، تغذیه نامناسب و عوامل ارثی با رشد زیادی در کشور روبرو شده است در حالی که مصرف سرکه منجر به پیشگیری و درمان دیابت در افراد شده و قند خون را کاهش می‌دهد.

 لازم به ذکر است افزایش کلسترول و فشار خون از عوامل بروز مشکلات قلبی محسوب می‌شوند که با مصرف سرکه احتمال ایجاد این بیماری کم شده و سرعت رشد سلول‌های سرطانی را دچار اختلال می‌کند.

سربلوکی در ادامه گفت: به علت خاصیت دفع کننده عفونت از بدن، در مواقع گلو درد و احساس سوزش در گلو می‌توان از سرکه سیب به همراه آب گرم استفاده کرده و میکروب‌های بدن را از بین برد.

 وی در پایان افزود: هرگونه مواد غذایی باید به اندازه مصرف شود تا از عوارض آن جلوگیری و خاصیت درمانی و فواید مواد مصرفی دچار مشکل نشود. براین اساس توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از زخم معده، از بین رفتن پرز زبان، افت بیش از حد فشار و قند خون، از موادی چون سرکه به اندازه مطلوب استفاده شده و در مصرف آن زیاده روی نشود.