کمک 12 میلیاردی بلاعوض به فرهنگیان آسیب دیده غرب کشور

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از ارسال کمک‌های جامعه فرهنگی به هم‌وطنان غرب کشور خبرداد و اظهار داشت: در پی وقوع زمین لرزه در مناطق غرب کشور و بی سرپناه شدن جمع کثیری از هموطنان و پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت همه جانبه از آسیب دیدگان این حادثه، وزارت آموزش و پرورش نیز در راستای تحقق این اهداف، با بهره گیری از همت والا و توان بالقوه جامعه آموزشی و پرورشی کشور همچنان در حال ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی است.

وی از اختصاص رقم 12 میلیارد و 620 میلیون ریال کمک بلا عوض آموزش و پرورش به فرهنگیان آسیب دیده از زلزله غرب کشور خبر داد و افزود: 2 هزار و پانصد و 24 هزار نفر فرهنگی آسیب دیده در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث بابا جانی، گیلانغرب، دالاهو و گهواره، مبلغ 5 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: مبلغ 44 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در قالب وام‌های مرابحه و مسکن به فرهنگیان استان کرمانشاه اختصاص یافت.

الهیار ترکمن تصریح کرد: رقم وام‌های مرابحه و مسکن  15 و 50 میلیون تومان است. 

وی  کمک‌های نقدی آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور را جمعاً 20 میلیارد و 930 میلیون و 630 هزار ریال عنوان کرد و گفت: وجوه غیر نقدی در قالب پوشاک، کفش، پتو، چادر، بخاری، پیک نیک، اقلام بهداشتی، کیسه خواب، حبوبات، انواع کنسرو، روغن مایع، آب معدنی و اقلام متنوع خوراکی از دیگر کمک‌های استانی به شمار می‌رود.

معاون توسعه مدیزیت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش هماهنگی با شرکت بیمه معلم برای تسریع در پرداخت خسارات منازل و اثاثیه فرهنگیان، با پوشش 400 میلیون ریال برای هر فرهنگی را از دیگر اقدامات این وزارتخانه برشمرد.