آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برخورد با اغتشاگران

علی‌اصغر ناصربخت درباره اقدامات برخی اغتشاش‌گران در روزهای گذشته در تهران اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و فضای شهر به سمت آرامش رفته است.

وی ادامه داد: در سه شب گذشته یعنی شامگاه شنبه، یکشنبه و دوشنبه روند نزولی ناهنجاریها و اغتشاشات را شاهد بودیم که این وضعیت در روز دوشنبه بسیار مناسب‌تر از قبل بود.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه شامگاه گذشته اتفاق خاصی در تهران به‌وقوع نپیوست و امیدواریم امروز با توجه به آمادگی تمامی دستگاههای ذیربط مسئله خاصی ایجاد نشود.

ناصربخت یادآور شد: نیروی انتظامی  و عوامل برقراری نظم، به‌خوبی به وظیفه خود عمل کردند و امروز نیز با تدابیر و تمهیداتی که اندیشیده شده، شرایط قطعاً بسیار بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پایان بخشیدن به این مسائل و برخی ناهنجاریها اندیشیده شده است، گفت: این روزها دیگر مسئولان و مردم نسبت به رفتارهای صورت گرفته از سوی عده‌ معدودی هنجار‌شکن آگاه هستند و رفتارهای غیر منطقی و منزجر‌کننده آشوبگران را مورد نکوهش قرار می‌دهند.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران متذکر شد: هر گونه رفتاری که به سمت خشونت رود، قابل قبول نیست و مردم هم آن را نمی‌پسندد و خود مردم تشخیص‌دهنده نهایی هستند.

ناصربخت، همکاری نیروی انتظامی و بسیج را در ایجاد آرامش برای مردم تهران بسیار مناسب دانست و گفت: هر کدام از نیروها به خوبی به وظایف خود عمل کردند که این رفتار آنها قابل تقدیر است.

وی از برخورد با تعدادی هنجار‌شکنان خبر داد و افزود: تعداد معدودی از اغتشاش‌گران توسط عوامل انتظامی بازداشت و تحویل مقامات قضایی شدند که قطعاً در طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران تصریح کرد: قطعاً این آشوب‌‌گران، تحت‌الشعاع بیگانگان قرار گرفتند و امیدواریم این مسائل و مشکلات ایجاد شده که در حال حاضر محدود شده، پایان یابد.

ناصربخت با بیان اینکه حساب افراد اغتشاش‌گر از افرادی که اعتراضات صنفی یا خواسته‌‌های قانونی دارند جدا است، اظهار کرد: طی سال 96 تجمعاتی در حوزه صنفی و اقتصادی برگزار شده و بسیاری از افراد با روشهای مناسب به دنبال مطالبات خود بودند اما شخصی که در پی آتش زدن خودروی همشهریان و آسیب زدن به اموال عمومی برآید در پی مطالبات صنفی نیست.

وی ادامه داد: رفتارها و حساب این دو قشر یعنی اغتشاشگران و مطالبه‌کنندگان موضوعات صنفی با یکدیگر جدا است و مردم نیز به خوبی این دو را از هم تشخیص می‌دهند.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار تهران تاکید کرد: متاسفانه رفتارهای عده معدودی از هنجار‌شکنان موجب مختل شدن کسب و کار تعدادی از مردم زحمتکش شده و رفتارهای آشوبگرانه رویکرد بسیار نامناسبی است؛ قطعاً نیروی انتظامی و عوامل ذیربط در آمادگی کامل برای برخورد قانونی قرار دارند.