ناوگان حمل و نقل کشور بسیار قدیمی است

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مستلزم تامین منابع مالی است تا خودروسازهای داخلی بتوانند خودروهای با استاندارد مناسب تولید کنند.

وی با بیان اینکه مشکل خودروسازان نبود فاینایس و یا تامین کننده مالی است افزود: شرکت های داخلی برای ساخت خودرو مناسب با مشکل تامین منابع مالی مواجه هستند و شرکت های خارجی نیز برای سرمایه گذاری از فاینایس خود برای شرکت ها استفاده می کنند.

تجریشی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل کشور بسیار قدیمی است،گفت:تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی نیست از این رو ما نیاز به تعداد زیادی اتوبوس و وسایل نقلیه جدید داریم.

وی در رابطه با اعلام آمادگی چند بانک برای تامین منابع مالی افزود: چند کشور از جمله چین،کره وایتالیا برای سرمایه گذاری نوسازی ناوگان حمل و نقل اعلام آمادگی کرده اند و بانک مرکزی و چند بانک داخلی دیگر نیز با اعلام آمادگی منابع مالی را تامین می کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه قانون هوای پاک در مرداد ماه سال 1396 رسما ابلاغ شد، گفت: قانون هوای پاک قانون پیشرفته ای است و بسیاری از کشورهای جهان در دهه 80 میلادی این قانون را اجرا کردند.