آمار کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز مشخص نیست

حمید رضا شمسی، معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهراناظهار کرد: بهزیستی در امور کمپ‌های ترک اعتیاد که به صورت غیرمجاز تاسیس شده و فعالیت می‌کنند، اجازه هیچ گونه ورود و دخل و تصرفی را ندارد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بهزیستی نه ضابط قضایی و نه نیروی انتظامی است که بتواند به مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز ورود و در صورت مشاهده تخلف مدیران و مجریان این مراکز با آنها برخورد کند، به همین دلیل هیچ وظیفه ای در این قبال ندارد.

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: بهزیستی تنها می‌تواند بر امور کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز اقامتی ویژه معتادان، که از این سازمان مجوز فعالیت دریافت می‌کنند، نظارت کند و در صورت بروز هر گونه تخلف در مراکز فوق با آنها برخورد کند.

شمسی تاکید کرد: ورود به همه مکان هایی که تحت عنوان کمپ ترک اعتیاد فعالیت می کنند، به نهادهای قضایی و انتظامی مربوط می شود و قانون به وزارت بهداشت مجوز ورود داده است تا از نظر بهداشتی بر عملکرد این مراکز نظارت کند.

آمار کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز مشخص نیست

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران یادآور شد: در قانون وظیفه ای برای نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد کمپ های غیرمجاز در نظر گرفته نشده از این رو بهتر است که ما در این زمینه دخالت نکنیم و در حال حاضر نیز از تعداد مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز، آمار دقیق و مشخصی در دست نیست.

شمسی در پایان خطاب به مراجعان به کمپ های ترک اعتیاد اضافه کرد: مردم در هنگام مراجعه به کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد، باید به مجوز این مراکز که آرم و نشان بهزیستی نیز در آن به ثبت رسیده است توجه کرده و از سپردن بیمار خود به مراکز غیرمجاز و فاقد مجوز سازمان بهزیستی، خودداری کنند.